Pervitin
Nechcijmeno
Dobrý den. Již před nějakou dobou jsem začal užívat pervitin. Dělá mi to velmi dobře, hlavně když potřebuji vydržet nespat, nebo jentak na pobavení s přáteli, dojezdy mám minimální. Psychickou závislost jsem nevypozoroval, popřípadě jsem schopen jí předejít. A tak bych se chtěl zeptat: Když si budu dávat pervitin MAXIMÁLNĚ 2x do měsíce, je nějaké riziko poškození zdraví? je mi jasné, že asi jo, ale v jaké míře oproti běžnému častému užívání? A co všechno se případně ještě může stát?....2x mesíčně ho užívám již 3 měsíce, a změny na zdraví, nebo chování jsem nepozoroval já, ani nikdo z okolí. Díky

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
nechci Vás děsit, ale takto je to na počátku vždy. Nikdo se závislých osob si předem nepřál, aby se do závislosti dostal. Bohužel, to tak je, všichni, stejně jako teď Vy měli a mají dojem, že jsou schopni tomu předejít. Ve skutečnosti to končívá jinak, ne dobře. Nechci Vám brát iluze, ale podobné věty slýcháváme s kolegy často, často pak také vidíme co následuje po té...
Ptáte se co se může stát. V podstatě se může stát cokoliv. Jde o nelegální drogu, nikdy nemůžete předem vědět co jste si vlastně koupil, jaká příměs je do dané látky přimíchána, což se dnes standarně děje. Zneužívání psychotropních látek je záteží pro organismus celkově, nevyjímaje psychické stránky. I po jednorázovém užití, může u disponovaných jedinců vyvolat velmi vážné psychické potíže, které se dlouhodobě léčí, někdy jsou následky nevratné. Konzumace drog je vždy velký risk a není zase až tak podstatné jestli jsou konzumace občasné nebo každodenní. Riskujete vždy, své zdraví, svůj život, vše co jste doposud vybudoval a čeho dosáhl.
Vás sice zajímali spíše zdravotní rizika, která jsou nemalá, ale také neopomíjejte další potíže = sociální ( ztráta rodiny, přátel, zaměstnání, nedokončené studia atd... ) a jelikož jde o nelegální drogy, také o potíže právní...
Zvažte, zda Vám toto riskování za to opravdu stojí. Zatím se mějte hezky a buďte opatrný !
S pozdravem M.K.