pervitin
Sára
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, zda je možné bezméně po roční abstinenci (od února) se k droze nevracet bez odborné pomoci. Byla jsem asi dvouletým uživatelem pervitinu. Nejpreve tak 3x do měsíce, ovšem posledním rokem to byl skoro každý víkend a občas i v týdnu. Začali jsme brát spolu s přítelem a také spolu jsme se snažili přestat - zatím se to daří. Tento dotaz bych vlastně ani nepsala, všem těď jsem se sešla s člověkem který byl závyslý na pervitinu, s nějakými přestávkami cca 12 let. A říkal mi, že není možné přesat sám. Také říkal, že byl stejně nadšený, když po 4-letém užívání přestal na 2 roky(Poprvé se z toho dostal sám, bez pomoci). Teď už asi 10 let abstinuje, ale z drog mu pomohla léčebna a posléze komunita. Upřímě mě trochu vyděsil, drogy mi zničili co se dalo. Díky tomu jsem na třetí škole, přátele se se mnou nebaví a známí mě mají za feťáka. A bylo to dost těžké napravovat. A ani po roce to všechno není v kupě, tak bych do toho nerada spadla znovu. Přiznávám, že abtinenční příznaky občas mám, ale projevují se buďto snem v noci, depresemi, nebo podrážděnou náladou. ale zatím se držím, navíc mi droga byla několikrát nabídnuta a já odmítla a ne z finančního důvodu,ale protože nechci. Také jsem schopná se bavit s lidmi co užívají běžně a ani mě nenapadne jim vyprávět o sobě. Nebo se zeptat těch kteří to o mě vědí.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
nejdříve dovolte, abych Vám pogratulovala k roční abstinenci !
Nebudu tvrdit, že je nemožné, se z drog dostat bez pomoci, pár lidem se to podařilo. Nicméně to spíše ve velké většině případů vede k opakovaným recidivám nebo tvz.,,přesmyku závislosti" což znamená, že jedna látka se zamění za látku jinou ( např. pervitin za THC, heroin za alkohol atd. )...
Rok nebrat je výborné, nicméně i po několika letech může dojít k relapsu...ve Vašem případě je asi zbytečná rezistenční léčba ( pobytová ), ale o nějakém ambulantním kontaktu, byste uvažovat mohla. Je to Vaše ochrana, i když Vám teď, v tuto chvíli může připadat zbytečná. S odbornou pomocí rozhodně mnohonásobně zvyšujete šanci na udržení abstinence dlouhodobé, nejlépe trvalé.
Popřemýšlejte o tom, když tak napište, můžeme Vám poskytnout nějaké vhodné kontakty ( postačí uvést města, která máte dobře dostupná ).
Zatím se mějte krásně, ať se Vám daří !
S pozdravem Markéta K.