Pervitin
Veronika
Dobrý den. Potřebovala bych poradit. Jelikož momentálně marodím tak mi muj doktor napsal antibiotika ( FROMILID ). V den užití první tablety jsem si šňupla pervitin, což jsem asi dělat neměla. Za pár hodin si moje matka všimla, že mám obličej osypaný červenými pupínky a proto jsem se chtěla optat jestli ten pervitin na to má nějaký vliv nebo jde jen o nežádoucí účinek na tyto léky. Děkuji moc za odpověď V.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Těžko diagnostikovat takto přes internet. Neznám Váš zdravotní stav ani důvod, proč jste měla předepsaná antibiotika. Červené pupínky mohou být nežádoucí účinek antibiotik, vyrážka je u tohoto léku uvedena mezi častými vedlejšími účinky. Může to samozřejmě být také internakcí s pervitinem nebo nějakou jeho příměsí, ale obyčejně se ve farmaceutickému průmyslu nezkoumají interakce mezi léčivy a nelegálními pouličními drogami. Počítám, že Vám byla antibiotika předepsaná proto, že jste byla nemocná... to pak není opravdu nejvhodnější nápad zatížit organismus, který se vyrovnává s nemocí a s užíváním antibiotik ještě pervitinem... Krom toho užívání pervitinu má nesporně i závažnější rizika než je to, že se osypete červenými pupínky. Tak na sebe buďte opatrná.