Otazka
Monika
Pred par dny jsme se s pritelem vratili s dvoumesicni dovolene, behem ktere jsme si pomerne casto zpestrovali zabavu pervitinem (nejedna se u nas o beznou praxi). Bohuzel jsem prave behem teto "experimentalni" zhovadilosti otehotnela a moc bych potrebovala vedet, zda je mozne, abych bez obtizi dite donosila. Jsou nejaka rizika plynouci z faktu, ze jsem velmi pravdepodobne byla v okamziku otehotneni pod vlivem drogy, a i kdyby snad v tu chvili ne, tak rozhodne behem prvnich ctyr tydnu tehotenstvi ano, a dokonce nekolikrat? Existuji nejake latky, kterymi je mozne pervitin napriklad nejak "sidit", nebo ktere v nem muzou byt z jinych duvodu obsazeny a ktere by snad mohly byt jeste skodlivejsi? Poradte mi, prosim, jake kroky bych mela v teto, pro me tolik desive, situaci podniknout? Za odpoved predem mnohokrat dekuji.

Odpověděl: Jakub Minařík
Myslím že riziko existuje. Asi bych se přiznal gynekologovi - pokud to byla jednorázová tupohlavost - asi bude mít pochopení a pomůže vám rozhodnout se jak dále postupovat. Taky může použít vyšetřovací metody, které mohou odhalit případnou vadu plodu a doporučit vám v tom případě přerušení těhotenství.
Víte, nebuďte neklidná. Člověk dělá hlouposti poměrně často. Pokud je schopen si je uvědomit a dají se ještě napravit a vezme si z nich ponaučení - je to rozhodně spíš dobré. Tím chci říct - víte, že jste chybovala a jste schopna se tomu postavit čelem. To je dobře, i když to co prožívate je asi nepříjemné. Kdybyste si o tom chtěla s někým promluvit-ozvěte se. Můžeme vám pomoci se rozhodnout co s tím budete dělat. Hlavu vzhůru. Mohli se stát i horší věci. :-)