automaty
Petr
dobry den prosim vás mám velkou prozbu,
už nějakou dobu pocituju že jsem závislej na automatech. potrebuju pomoct chci jit na lečení. chci vědět jak to probíha jak dlouho to trva,a jake jsou vysledky. jsem opravdu rozhodnuty. dekuji petr

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Nejprve bych chtěla ocenit, že jste napsal a že jste se rozhodl pro léčbu. Vím, že to není jednoduchý krok a že chcete získat další informace o tom, jak taková léčba vypadá. Vzhledem k tomu, že vhodný typ a délka léčby se odvíjí především od toho, jaká je Vaše konkrétní situace, kterou takto přes internet nemohu zhodnotit, není možné napsat úplně podrobné informace o tom, jak by měla léčba vypadat ve Vašem případě. Obecně jsou možnosti ambulantní nebo pobytové léčby. Ambulantní léčba probíhá v AT ambulancích (psychiatrické ambulance specializované na závislosti), popřípadě v jiných ambulantních programech. Pobytová léčba je v ČR možná v rámci psychiatrických léčeben nebo oddělení psychiatrie zaměřených na léčbu závislostí. Napadá mě, že by bylo asi nejlepší obrátit se nejprve některou z ambulancí a ve spolupráci s odborníkem zhodnotit, jaký postup a jaký typ léčby by byl pro Vás vyhovující. Pokud mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám nějaké ambulantní zařízení doporučit. Také Vám můžu doporučit některé svépomocné materiály, které jsou určené pro závislé hráče, na webu MUDr. Nešpora http://www.drnespor.eu/addictcz.html (např. publikaci Už jsem prohrál dost). Také existuje svépomocná organizace AH Anonymní hráči (GA Gamblers Anonymous), podobná jako jsou anonymní alkoholici. Na webu najdete více informací včetně kontaktů na setkávání skupin http://gaczech.webnode.cz/o-nas/. Přeji hodně štěstí a pokud byste měl zájem o kontakty na ambulance, znovu napište.