bezradnosř
3mf
Syn ma vydiera že ak budem radikálnejšie (liecebna riešiř jeho situáciu s drogami siahne si na život
a ja nemožem riskovař. Myslím si že nie je ešte na tom tak zle ale už asi veľa šancí mat nebudem dakujem za radu alebo názor

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
chápu, že se o syna bojíte. Vyhrožoval sebevraždou je opravdu velmi silná káva. Samozřejmě není dobré riskovat, pokud máte jen nepatrný pocit, že by se o to mohl pokusit. Pravdou ale je, že jde obvykle opravdu jen o vydírání, jak to sám v dotaze nazýváte. Nejdůležitější v této situaci je, jaký k ní má Váš syn postoj. Chce dál užívat a prodávat drogy a využívat pohodlí domova? Nebo už cítí nějaký problém, ale pouze se bojí do léčby? (Mimochodem, v léčebnách opravdu není šikana nic běžného, je otázkou, jestli to pro něj není jen další argument, proč nic nedělat).
Pokud syn nechce navštívit žádného odborníka, nechte to zatím tak a vydejte se za ním s manželkou sami. V osobním kontaktu budete moci lépe vypovědět, co už jste zažili, zkusili, co selhalo, s jakou strategií jste byli naopak více či méně úspěšní. Budete moci s odborníkem probrat možnosti, co dál, konzultovat s ním, jak se situace vyvíjí. A v neposlední řadě na to nebudete sami...