prosim o radu
zuziska89
dobry den chtela bych se zeptat ma mamka fetuje vim to us dlouho asi id mich 10let tet mi je 18let us mam dcerku a odstehovala jsem se do ciziny mama ma pritele asi 3rok ten take fetuje ..dela mi to velke starosti mluvila jsem o tom z mamkou ale zapirala mi to asi rok pak mi to priznala ale rikala ze us prestava take lez tesko se mi to tak vysvetluje kdys to mam psat . chtela bych vedet jestly je naka moznost jak ji pomoc???? jestly ano jaka?? mama chodi do prace opravdu pravidelne ale jeji chovani neni us jako predtim . ani v zhledove . neni takova .vim to ze si bere vydela jsem to uni us nekolikrat prisla jsem do stiku stema lidma co fetuji na discotekach a tak tak vim jak se chovaji a moje mamka je takova .. porad mi rika ze prestava ale ja vim ze ne mam o ni strach prosim poratte mi omlouvam se za moje vyjadreni ale nevim a neumim vam to vsechno vysvetlit .. dekuji moc zuzka

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, Zuzko,
nedivím se, že máte o mamku starost, to je pochopitelné. Jestli jsem to dobře pochopila, tak mamka užívá 8 let, z toho poslední tři roky společně se svým přítelem. Asi nejúčinnějším způsobem, jak jí pomoci, by bylo přimět ji k návštěvě nějakého odborníka, který se na léčbu závislostí specializuje. Píšete, že chodí do práce, mohla by tedy využít nějakou ambulantní formu léčby, aby mohla v běžném životě i nadále normálně fungovat. Bohužel, mamka je dospělá osoba a pokud ona sama nebude mít zájem něco změnit, vy s tím mnoho nenaděláte, obzvláště ze zahraničí. Ve svém dotazu uvádíte, že máte dcerku, soustřeďte se tedy spíše na svůj vlastní život a na to, abyste vy i ona byly spokojené a v klidu. I když je to bolestné, za život své mamky zodpovědnost převzít nemůžete a záleží na ní, jak s ním naloží. Zodpovědná jste však sama za sebe a za svou dcerku a tomu bych se pokusila věnovat co nejvíce sil a energie.