Test na THC
Petr
Dobrý den, mám dotaz na vaší poradnu. Za 2 týdny jdu na zdravotní testy(kvůli přijetí k armádě ČR), kde mi mají odebírat krev a moč na přítomnost psychoaktivních látek. Kouřil jsem doteď marihuanu pouze o víkendech(po dobu asi půl roku) a mě by zajímalo zda mi tyto metabolity mohou nalézt? Vyhledal jsem si že v krvi zůstanou neaktviní látky po dobu 1-2 týdnů, jak je to u moči? Má na to nějaký vliv že jsem aktivní sportovec a denně vypiju kolem 5 vody? Předem děkuji za odpověď. S pozdravem Petr

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Petře,
THC, účinná látka marihuany je prokazatelná v moči v rozmezí 1 až 30 dní, vyjímečně i déle, záleží předevšín na intenzitě předešlé konzumace, na kvalitě drogy a také na organismu, jak dalece je schopen se s tímto procesem vyrovnat. Je to vždy velmi individuální záležitost, proto nelze nikdy s přesností předem říci kdo kdy bude již zcela beze stop. Při občasné konzumaci v moči cca do 14 dní. Detekce z krve je do 14 dní, při občasném užití cca do 10 dní. Toto jsou orientační údaje poskytnuté ústřední toxikologickou laboratoří.
Může si na své náklady zakoupit volně prodejný orientační test ( cca 100,- ), je v dostání ve všech větších lékárnách ( test na THC ) a v domácích podmínkách si jej sám provést, alespoń byste věděl jak na tom jste a zda-li se máte obávat či nikoliv. Jeho použití je velmi snadné, vše je podpobně popsáno v příbalovém letáku.
Mějte se hezky a s marihuanou opatrně, její konzumace sebou nepřináší pouze riziko pozitivního testu, ale mnohá další, ostatně jako všechny nelegální drogy.
S pozdravem M.K.