alkohol a léky
jenka
mám třicetiletou neteř, která je závislá na alkoholu v kombinaci s léky jako je Stilnox,Neurol apod.Přichází o práci, začíná se zadlužovat.Když je střízlivá, pomoc odmítá, protože jí \"nepotřebuje\".Ke svému stavu je nekritická.Začínají se u ní projevovat psychické problémy-výmysly,lhaní,paranoidní stavy,halucinace a dokonce i suicidální tendence zatím jen verbálního charakteru.Jak ji mohu přinutit k léčbě, nebo alespoň k psychitrickému vyšetření a případně k léčení?Jednou léčbu započala, ale předčasně ji ukončila.
Děkuji za radu

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
neteř bohužel - i přes její vážný stav - k léčbě nedobrovolně dát nemůžete. Ani ji k ní zřejmě vysloveně nepřinutíte. Co však může pomoci urychlit její cestu do léčby nebo ke změně je, když jako rodia nebudete pomáhat její stav udržovat. Myslím tím především výpomoc v problémech, do kterých jí závislost dohnala. Jestliže na ni budete hodní, budete se tvářit, jako že nic a budete za ni platit dluhy a řešit problémy, jen ji utvrzujete v přesvědčení, že nemá problém. Neříkám tím, že to děláte, ale je to poměrně častý obraz rodin závislých. Zatím je potřeba neteř sledovat, aby se nezhoršovaly její sebevražedné tendence. V každém případě bych kontaktovala jejího lékaře a poradila se v tomto ohledu s ním. Předpokládám, že v nějaké péči je, když užívá tolik léků a trpí různými psychickými potížemi.