Jak pomoci ?
kaminka
Myslím,že můj 23letý syn zkusil Pervitin.Má náročnou práci a dost stresu i v osobním životě.Neví,že o tom vím. Co teď mám dělat ? Chci mu účinně pomoci. Díky za odpověď.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
zkuste si se synem otevřeně promluvit a zeptat se, jak na tom je a zda mu vy můžete nějak pomoci. Bohužel, váš dotaz je poměrně stručný, takže vám k tomu asi mnoho nenapíšu. Každopádně, pokud se jednalo o jednorázovou zkušenost s pervitinem, nemusí to znamenat žádnou tragédii. V určitých životních etapách má člověk tendenci experimentovat a zdaleka to nemusí skončit tím, že se stane závislým nebo se dostane do nějakých fatálních problémů. Víte, váš syn je dospělý, zkuste s ním jako s dospělým komunikovat. O tom, jaké má trable v práci a v životě vůbec, jak by to šlo změnit a čím mu můžete být eventuelně platná vy. Nedokážu odhadnout, nakolik bude váš syn otevřený a ochotný o těchto věcech s vámi mluvit. Ale vzhledem k tomu, kolik mu je let a zjevně je ekonomicky soběstačný, budete muset hlavní zodpovědnost, jak se svým životem naloží, nechat na něm.
Na druhou stranu rozumím tomu, že to pro vás, jako matku, nemusí být úplně lehká situace a že se tím trápíte. Kdybyste měla zájem, existují poradny, kde byste si o těchto věcech mohla v klidu popovídat osobně s odborníkem, který má zkušenosti s pomocí a poradenstvím rodičům, u jejichž potomků se vyskytly nějaké problémy s drogou. Konkrétní zařízení vám  mohu vyhledat, pokud dáte vědět region.
Hodně štěstí.