Plyn N2O
Nick
Dobrý den, slyšel jsem že při intoxikaci N2O jsou poměrně časté pocity ztráty opuštění těla apod. Je to pravda? Co znamená disasociativum? Je možné vyvolat rajským plynem latentní psychózu stejně jako u halucinogenu? Nastávají u intoxikace halucinace? Lze pomocí N2O měnit ?Learyho? imprinty? Má N2O psychedelický potenciál? Slyšel jsem, že při intoxikaci N2O jsou myšlenky rychlejší, je to nesmysl, pokud N2O působí na principu přerušení komunikace mezi neurony, ne? Jde tedy o nevědomou část naší psyché? Díky moc.

Odpověděl: Jakub Minařík
Hodně jsem o vašem dotazu přemejšlel. Ptáte se na tolik věcí dohromady, že na ně snad nejsem ani schopen v téhle hutné formaci odpovědět. A na spoustu věcí ani odpověď nevím, resp. nejsem si zas moc jistý a nerad bych odpovídal blbosti.
S tím pocitem opuštění těla - může bejt, ale nevím jak moc je to poměrně časté - ještě spíš bude to záviset na dosi a na kombinaci látek, kterou užijete. Málokdo myslím užívá oxid dusný samostatně.
Disociativní znamená oddělený. Nevím, jestli moje vysvětlení nebude moc kulhat, ale v v podstatě to jako eferkt znamená že se věci které k sobě patří odštěpí - když se to pokusím nějak přiblížit - mohlo by se to vysvětlit jako ztráta součinností mezi pamětí na minulé zážitky, vědomím vlastní identity a třeba i ovládáním motoriky. V případě drog - např u látek blízkých PCP to může znamenat, že člověk spáchá brutální vraždu vlastně jen tak mimochodem. V době spáchání takového činu nebyl totiž s to spojit své zkušenosti a vzpomínky s realitou ve které se pohybuje, emocemi které prožívá, ... Samozřejmě ta disociace se může projevit i jinak. Mám dojem, že tenhle termín je dost složit´ý na vysvětlení a vyžaduje, aby člověk dost správně chápal obsah jiných - základních termínů - jako co je to vědomí, vnímání, ... jaké jsou jejich poruchy a taky jaký vztah mají tyhle základní funkce mezi sebou.
S možností vyvolání latentní psychózy - nevybavuju si na tohle téma žádnou kazuistiku - asi je to možné, ale rozhodně méně pravděpodobné než třeba u LSD. Halucinace mohou nastat, ale opět - pravděpodobnost je malá.
Ohledně psychadelického potenciálu a toho vtiskávání, fakt nevím. Spíš bych tomu nevěřil.
Rychlost myšlenak je subjektivní záležitost. Takže pokud vyše informace nevychází ze studie která se tímhle tématem zaobírá a někdy něco měřil - tak to není v rozporu.
Omlouvám se, ale myslím, že jsem vám moc nepomohl. Taky myslím, že pokud chcete experimentovat s N2O jako s LSD tak to nebude fungovat.. A i tak mám dojem že právě tenhle směr užívání drog je možná zatížen největším rizikem, že vaše hlava z toho nevyjde dobře. Tak opatrně. :-)