Nespavost a neurol
Denisa
Dobrý den, prosila bych o vaši radu.Začala jsem brat Neurol zhruba před čtyřmi lety, kdy jsem měla nesrovnalosti v partnerskem vztahu, momentalně jsem naprosto v pohodě, štastná a vyrovnana, jen se mi nedaří stale spat, bez neurolu neusnu, beru zhruba 0.25 mg někdy pouze jen půlku, k tomu začínám mít pěkně vyčerpavající dny, jsem dost unavená a bez energie, pokusila jsme se doplnit vitamín B, Hořčík, piji medunkový čaj, celkem se mi daří i dodržovat spankovou hygienu,i když kolikrat čekam i hodinu než usnu.Snižujili davky neumužu vubec usnout jsem vztekla, takže sahnu po neurolu a jsem stale v jakemsi začarovanem kruhu, bojím se že budu nevyspala, což jsem pak nakonec stejně.Prašky mi dochazejí, doktor mi nějak nepomohl, pry je normalní, že občas někdo nespí, ale ja vím, že to není dobry, nechci brat již neurol, rada bych se pročistila.Ještě by mě zajímalo, jak dlouho by se měl organismus detoxikovat pokud bych chtěla otěhotnět? Předem děkuji za odpověd Denisa.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
píšete, že užíváte neurol již 4 roky i přes to, že prvotní důvody pro jeho užívání pominuly (problémy s partnerským vztahem). Současným důvodem je vlastně "pouze" to, že bez neurolu nemůžete usnout a nedaří se vám lék vysnižovat. Benzodiazepiny, kam patří také neurol, při dlouhodobém užívání mohou vyvolat závislost. Asi by bylo nejrozumější, obrátit se na lékaře-psychitra, který má s léčbou takovýchto problémů zkušenosti. Mohl by vám jednak pomoci s tím vysnižováním a také by vám případně mohl na přechodnou dobu předepsat jinou medikaci, která je méně riziková. A asi bych to příliš neodkládala, sama jste si ověřila, že se vám samotné to vysnižování nějak nedaří a čím déle budete neurol brát, tím náročnější bude jeho vysazení. Pokud byste nevěděla, kam se obrátit, dejte vědět větší města, která jsou pro vás dostupná, pokusíme se vám vhodného lékaře doporučit.
Jinak co se týče otěhotnění - doporučuje se abstinence od všech návykových látek několik měsíců před plánovaným početím. (Neurol je v prvním trimestru kontraindikován). Na vašem místě bych s otěhotněním raději počkala až do té doby, než bych si byla abstinencí v budoucnu relativně jistá.
Mějte se hezky a ať se vám to povede zvládnout co nejlépe.