vyrážka
syslinka
Dobrý den, byla jsem na prázdninách v Praze a kamarádku napadlo, že si seženem drogy, takže jsme celou Prahu prosmažily na pervitinu, extázi a kokainu. Bylo to asi 14 dnů s přestávkama. Jenže se mi najednou udělala celkem velká vyrážka v levé loketní jamce a hrozně svědí a ne a ne zmizet i když už jsem delší dobu drogy neměla..Jedna známá mi říkala, že se jí to dělá taky, bud na levé nebo na pravé jamce, podle toho kterou nosní dírkou si šňupne..Je to pravda? Jak se mám vyrážky zbavit?

Odpověděl: Jakub Minařík
Vyrážka může souviset s užíváním drog, ale spíše ji nevidím. Lokalizace by odpovídala nejspíše ekzému, může se jednat o kontaktní alergii, ... Ale to se dá obvykle poznat z toho jak vyrážka vypadá. Nu, pokud to nezmizelo s abstinencí a nemá tendenci se to ztratit - zajděte na kožní. V tomto případě nemní myslím nezbytné abyste kožnímu lékaři vykládala detaily drogové kariery. Myslím, že postačí když okolnosti vzniku vyrážky označíte jako vysilující týden s kamarádkou v pražských klubech. :-) Postřeh s lokalizací vyrážky v závislosti na šňupání je zajímavý, ale nějak nemám dojem že by to bylo ono. P.s. Mám z textu nějak dojem, že jste injekčně drogy neužívali. Pokud se pletu, doplňte vyšetření ještě o testy na žloutenky (hlavně VHC) a HIV. No a ještě pro úplnost - pokud byli večírky doplněné i nevázaným sexem - tak bych v souvislosti s tím pervitinem dosti důrazně doporučoval nechat vyloučit také syfilidu. V komunitě pervitinistů v Praze je její výsky dosti vysoký, je to hodně nebezpečné onemocnění, úvodní příznaky mohou ujít pozornosti. Léčba je však snadná, pokud se jedná o ranná stadia.