Marihuana
Radka
Dobrý den, mám patnáctiletého syna, ted jsem přišla na to, že kouří marihuanu, mluvili jsme spolu dlouze na toto téma a závěr je, že to dnes dělají všichni, když chce mít společné zážitky s kamarády, tak to prostě dělat musí a je to prý po jointu vše lepší, je sranda atd. Tak nevím, co dělat, zákazy asi nic nevyřeší, když nemá potřebu s tím teď skončit a ještě se mu to líbí. Prosím o radu, jak postupovat. A co alkohol? Tolerovat raději alkohol nebo marihuanu? Myslím, že když ho nepustím ven, cestu k tomu si vždy najde, nemůžu ho hlídat 24 h. denně.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
před podobnou situaci je denně postaveno mnoho rodičů a přesto se nedá říct jednoznačně, co dělat. Kažá rodina je jedinečná, každé dítě a jeho vztah s rodiči je trochu jiný. Je dobře, že jste o kouření marihuany se synem začala otevřeně mluvit. Teď tedy co s tím? Kromě pochopení a otevřeného rozhovoru jsou také třeba určité hranice, pravidla. Je hlavně na Vás, co jste ochotna u syna tolerovat. Pokud si nevíte rady, jak s ním dál komunikovat, bylo by možná dobré zajít se poradit osobně do některého z center nabízejících poradenství pro rodiče. Mnoho užitečných rad najdete také na www.odrogach.cz, v oddíle pro rodiče. Ptáte se také na alkohol. Je opravdu nutné tolerovat jedno nebo druhé? Synovi je teprve 15, snad by nemusel užívat ani jedno. Chápu, že syna nemůžete "hlídat", je lepší postavit fungování na vzájemné dohodě. Předpokládám např. že syn má od Vás nějaké kapesné, aby ho měl, měl by dodržovat také nějaké dohody atp. Opravdu je ale každý případ jiný a pokud máte pocit, že nevíte, kudy se synem dál, doporučuji popovídat si o tom s odborníkem. Pokud byste potřebovala kontakt na nějaké zařízení ve Vašem okolí, napište prosím lokalitu.