závislost na Opiátech
Opiová substituce
Dobrý den,
Chtěl jsem poprosit o radu - jak postupovat a jestli by pro mně byla možná substituční léčba Subutexem.
Jsem závislý na lécich - Oxycontin,Fentanyl a podobné - ne IV.Pouze orálně.Půl Roku cca.
Vím že v olomouci odkud pocházím funguje p.doktorka šmoldasová ,je tu metadonová léčba atd...podmínkou je uz nějaké léčení atd.- u metadonové
Jaké jsou podmínky k nástupu na subutexovou substituci?
Do léčebny si nemohu dovolit jít - dluhy,práce atd..:(
Děkuji za pomoc a radu
Olomouc J.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás, omlouvám se za pozdní odpověď. Takto přes internet se poměrně špatně hodnotí, jaký typ léčby by pro Vás byl nejvhodnější. Asi by bylo rozumné to s někým s odborníků probrat osobně. Pokud bych se k tomu měla vyjádřit obecně, tak si také myslím, že pokud už substituce, tak ve Vašem případě lepší buprenorfinem (Subutex nebo nově Suboxone) než metadonem. Subutex může předepsat jakýkoli lékaře bez ohledu na specializaci, musí disponovat tzv. recepty s modrým pruhem (pro předpis opiátů) a musí zanést údaje o pacientovi do registru substituční léčby (to je proto, aby si lékaři mohli ověřit, zda pacient už u někoho jiného v substituci není a nepředepisovali léky dvojmo či trojmo... a léky pak nešly na černý trh). Nicméně lepší samozřejmě je, pokud Subutex předepíše lékař - specialista, který má s léčbou závislostí zkušenosti. Součástí substituční léčby by měla být i nějaká terapeutická podpora, kterou Vám obvodní lékař těžko poskytne. V Olomouci je možné se obrátit přímo na MUDr. Šmoldasovou, která je dostupná i v rámci AT ambulance, nikoli pouze v rámci metadonového programu. Jistě by s Vámi situaci probrala a doporučila nejlepší řešení. Dále funguje v Olomouci ještě jedna AT ambulance a také ambulantní programy buď o. s. Podané ruce nebo o. s. P-Centrum (kde by Vám nepředepsali Subutex, ale mohli by poskytnout podpůrnou psychoterapeutickou pomoc a také poradit s věcmi, jako jsou pracovní potíže a dluhy). Níže uvádím kontakty a přeji hodně štěstí.
Olomouc, Ambulance AT při Fakultní nemocnici Olomouc
I. P. Pavlova 12, Olomouc, 775 20
telefon: 588444618
MUDr. Jarmila Šmoldasová
http://www.fnol.cz
Olomouc, Psychiatrická ambulance při Vojenské nemocnici Olomouc
AT ambulance
Sušilovo náměstí 5, Olomouc, 771 00
telefon: 973407090
prim. MUDr. Jiří Bilík
http://www.vnol.cz
Olomouc, P-centrum
Ambulantní program
Lafayettova 9, Olomouc, 772 00
telefon: 585221983
Mgr. Edmund Wittmann
http://www.p-centrum.cz
Olomouc, Ambulance adiktologie
Sdružení Podané ruce, o. s.
Sokolská 41, Olomouc, 779 00
telefon: 585154917, 773996916
Bc. Lucie Řeřichová, DiS.
http://www.podaneruce.cz