nezadouci ucinky marihuany
cori
dobry den, obracim se na vas s dotazem, jestli uzivani marihuany ma vliv u muze na sexualni zivot.
Do doby (cca 3 tydny zpet) bylo vse v poradku a najednou mi sdelil, ze nevydrzi byt se mnou stale vzruseni, ze se na sex netesi, ze mu ke mne chybi ta povestna chemicka cast (predtim tam byla) - nikam jsme nechodili - kino atd, proste vyhledaval pritomnost kamarada a nejspis i jointu.
Hledam pricinu, jsme spolu kratce,ale jeho predesle chovani ani projevum tomu nic nenasvedcovalo.
Musim uvest, ze prave ty 3 tydny u nej bydli kamarad, ktery uziva marihuanu kazdy den (vecer treba i 3 jointy)- pritel se k nemu zacal pridavat. Ted presli na hasis, tvrdi mi, ze je to to same a hlavne, ze je to naprosto neskodne.
Pritel mi rekl, ze drive hulil stejne jako vsichni v jeho okoli, ale dokazal s tim prestat.Spadl do toho znovu? Jak moc se to projevuje na jeho mysli, sex. touze, jaky to ma vliv na cloveka ve spojitosti s alkoholem, jaky je rozdil mezi marihuanou a hasisem a jaka je pravdepodobnost, ze do toho zabredne jeste vic?
Omlouvam se za mozna hloupe dotazy, ale ja jako laik, ktery se s drogami nikdy nesetkal, toho o nich prilis nevim.
Dekuji za odpoved

Odpověděl: Jakub Minařík
Podle toho, jak situaci popisujete bych souvislost s konopím nepovažoval za moc významnou. Konopí může vyvolávat změny libida a i schopnosti pohlavního styku, ale spíše to bývá problém u dlouhodobých, pravidelných uživatelů. Spíše vnímám souvislost se vztahem, vypadá to, že přítel se ve vztahu začal nudit a tohle byl způsob, jak se s tím porovnat. Myslím, že to ani nemusí mít nějakou speciální, složitou příčinu a není třeba taky hledat vinu u sebe, prostě to nějak neklaplo. Ono také - i když se my muži tváříme jako výkonní samci, tak je pravda, že ženy, pokud mají na sex chuť vydrží obvykle mnohem více, než muži.
Jinak co se týče konopných drog - ve srovnání s alkoholem se jedná o drogu lehčí, či měkčí, zkrátka méně nebezpečnou, závislost vzniká poměrně zřídka. Mezi marihuanou a hašišem není významnější rozdíl co se týče rizik, v účinku se mírně liší. Aniž bych si troufl na nějaké definitivní diagnostické záměry - nevypadá to, že by partner byl na konopí závislý.