paranoia
Viky
Dobrý den, mám takový problém, že trpím paranoiou a docela mě to v mém životě omezuje. Užívala jsem 2 roky pervitin, z toho 1,5 roku nitrožilně prakticky každý den, nyný jsem 3,5 roku čistá, ale paranoia mě trápí pořád..občas prostě mi \"hrábne\", např. se vracím domu a spatřím za sebou nějakýho týpka a okamžitě jsem přesvědčená, že jde za mnou, v hlavě mi začne šrotovat milion nechutnejch scénářu, co mi chce udělat atd. a netýká se to tedy jen takovéhleho \"přímého sledování\" ale občas mám prostě i pocit, že moji kamarádi jdou proti mně ačkoli pak zjistím, že to je vlastně uplná blbost a sama si ťukám na čelíčko a nechápu proč jsem tak vyváděla..mrzí mě to, protože tím trpím nejen já, ale i moje okolí, které si toho začíná čim dál tim víc všímat..řekla bych, že poslední dobou se to prohlubuje, možná to má souvislost s alkoholem, ale nevím..jen prosím o radu, jak se toho zbavit, jestli mám někoho navštívit??..od pervitinu jsem odabstinovala sama, s pomocí přítele a mamky, odbornou pomoc jsem odmítla, neměla jsem důvěru k terapeutum kvůli zkušenosti s jedním k-centrem..pouze jednou, když se situace vyhrotila a já byla přesvědčená o tom, že po mně jde policie, mě mamka odvezla do drop inu, kde mi řekli, že si mám vyjednat nějaké terapie, protože si v hlavě na základě absurdit vytvářím nějaké smyšlené příběhy, kterým sama věřím..ale já sem si pak přišla v pohodě a nic jsem si nedomluvila, nikoho jsem nenavštěvovala a teď mi tak trochu příjde, jak kdybych něco zanedbala, protože mi to teď opravdu překáží a sama tomu nějak nedokážu zabránit:// předem děkuji za odpověď, s pozdravem Viky

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Viky,
v prvé řadě Vám chci pogratulovat k dlouhodobé abstinenci od drog. To je opravdu velmi dobré !Stavy, které popisujete, se v některých případech mohou v souvislosti s užíváním pervitunu objevovat i během dlouhodobého vysazení. Chápu, že je pro Vás toto velmi nepříjemné, také si umím představit, jak těžké to může být chvílemi pro Vaše okolí. Vyhledání odborné pomoci se mi zdá v tuto chvíli jako velmi rozumné řešení. Daké bych doporučila abstinenci od všeho, i od alkoholu. Netuším jak to máte například s marihuanou, i konzumace THC je pro osoby s problémy jako jste uvedla Vy, zcela nevhodná, pouze potíže umocňuje.
Ve Vašem dotaze jste uvedla, že jste v minulosti navštívila středisko Drop-in. Předpokládám tedy, že je Vám dostupná Praha. Doporučila bych Vám spojit se s tímto zařízením, které se specializuje na psychické potíže, které úzce souvisí s konzumací nelegálních drog.
Specializované služby CADAS - o.s SANANIM
Spálená 12
Praha 1
tel : 222 924 245
MUDr. Jakub Minařík
e-mail : cadas@sananim.cz
web : www.sananim.cz ( zadat CADAS )
Standartním způsobem je, se nejdříve telefonicky objednat. Pokud byste se nacházela ve vážné krizi, můžete přijít i bez objednání. V případě psychiatrického vyšetření je zapotřebí uhradit poplatek 30,- jako u běžných lékařů, jinak jsou veškeré služby bezplatné.
Mějte se pěkně a ničeho se nebojte, pohovořte s kolegou o všem jako jste to popsala zde, zajisté naleznete nějaké řešení, jak Vám od Vašich potíží pomoci.
S pozdravem Markéta K.