nastup
nac to tajit jsem Klara
Dobrý den,muj příběh si jistě budete pmatovat...tehdy jsem se vás ptala co s přítelem který si šlehá a ja ne...jestli je možné aby přestal či omezil.A já zazila zasah urny a 5-tiletý vztah se mi tim zorpadl.......
.....byla jste upřímná a šansi nám nedavala.a psala jste,že když budu potrebovat a nebo že jen tak muzu napsat jak vše dopadlo.Asi nasedovně,přítele mého byvaleho pustili z veznice z litomeric.A vše se tím zmněnilo.On se vrátil po 3 mesících z vazby uplne jako jiný človcek,která mi nabízí co co jsem vzdy jakoby chtela po nem,po celou tu dobu co se dela ta,,duvoká jízda´´.Ja ZATIM ŽIJU STÁLE U NYNEJSIHO PŘÍTELE,KTERÝ SE VELICE SNAŽÍ A JA SI TOHO VAZIM A CENIM.dpkazal prostoupit na pravidla typu nadobicko a vsechno je doma a on úre praktikuje doma.az do nedavna kdy to porusil a ja sama jsem ale porad na nervy pac vsude hledam pouzité po celym dome avetisnou jsem nákou schovanou nasla coz znamenalo ze podvadi...on se vymlouvá ze to je moej chyba ze ja jsem ho k tomu donutila kdyz jsem se sesla s clloveem,kterým jsem 54 let zila.nedokazu se s nim nebavit a myslim,ze nekdo nemá pravo mi to zakazovat.I kdyz na sebezároven oba dva navzajemkydaji hnuj a udavaji se .a já jako tohohle kluciny holka se s nim kvuli tomu nesmim jakoby logicky bavit.Ale to jsem uplne odbocila od problému,který reším ted.
bývali prítel mi vse odpustí a chce být se mnou,ale podminka je musím se jit lecit ...uz kvuloi sobe i kdyz ja se nato stale necitim...otazkou je kdo ano a kdy je ta hranice na to jit se lecit,ano uz drogy neberu jako srandu a kdyz to neni srandaco to potom je?A tak se ptám muj nynejsi pritel uz na lecení byl.bylv komunite.rika ze trava asi pul rku nez me vubec nekam vemou?co je na tom pravda prosím npiste mi presne kdyz muzu dojet do prahy.kde bych eventuálne mohla nastoupit?za jakych podminek a na jak dlouho?
chci to udelat nenazaklade mého minuleho protele ani toho pritomneho...oroste proto ze bychjá sama mela ze sebou neco udelat.a pak se ucidí co budu chtit s cisou hlavou.Tak doufam ze muj dotaz opet nebude zdat se hloupý.pác ja si tak ted pripadám.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Kláro,
ano - Vaše psaní a Váš příběh si pamatuji. Váš dotaz rozhodně není hloupý, řešíte zda nastoupit na léčení a sháníte si potřebné informace, na tom opravdu nic hloupého nevidím. Spíše to velmi pozitivně hodnotím. Více níže.
Co se týče současného partnera : sice uvádíte, že se velmi snaží...také, ale zmiňujete, že když prohledáte dům, stejně vždy ,,něco" najdete...obávám se, že pokud se partner nerozhodne sám za sebe, asi se někem dál v tomto ohledu nedostanete. A také je asi otázka času, jak Vás bude dlouho bavit jej kontrolovat a jeho - být kontrolován. Toto vážně do vztahu dvou dospělích lidí asi moc nepatří.
Co se týče bývalého partnera : zřejmě (dle toho co jste uvedla) pobyt ve výkonu trestu mu prospěl, alespoň co se týče náhledu na problém drog, což je fajn. Přeji ať mu vydrží.
Co se týče Vás : pokud uvažujete o léčbě, bylo by dobré, na chvíli zapomenout na přítele současného, na přítele bývalého a soustředit se na sebe a své potíže. Pokud se nedáte do pořádku, stejně nebudete moc schopna být další osobě plnohotnotným partnerem. Takto to prostě je, závislost přináší plno komplikací ...ale to Vy určitě moc dobře víte sama co všechno to obnáší.
Standartní způsob je, že dotyčná osoba, která má o léčbu zájem, navštíví Kontaktní centrum pro uživatele nelegálních drog, tam promluví s pracovníkem Káčka a ten po zhodnocení celkové situace doporučí vhodný typ léčby. Pokud Vy máte zájem o léčbu v komunitě ( též je upřednostňuji ), je třeba se nechat zařadit do tvz.pořadníku. Partner má pravdu v tom, že někdy může vyřízení nástupu trvat déle s ohledem na volná místa, ale není to vždy půlroku, někdy je to otázka dnů, záleží na tom jak jsou zrovna místa k dispozici. Proto je dobré to začít zařizovat hned, pro případ, že by se muselo čekat. S tím vším Vám, ale v Káčku pomohou. Takže, já Vám napíšu kontakt a Vy si zavoláte a objednáte si termín první konzultace. Kontaktní centra jsou nízkoprahovým zařízením, tudíž můžete přijít kdykoli během provozní doby, i bez objednání. Zavolat předem je, ale výhodnější, když o Vás pracovník bude předem vědět, bude mít na Vás dostatek času vyřídit vše potřebné a Vy nebudete muset čekat.
Kontaktní centrum pro uživatele nelegálních drog SANANIM, o.s.
Na skalce 819/15
Praha 5
tel : 283 872 186, 283 872 258
e-mail : kacko@sananim.cz
web : www.sananim.cz ( zadat kontaktní centrum KC )
Provozní doba Káčka :
PO  13.00 - 20.00
ÚT     9.00 - 20.00
ST     9.00 - 20.00
ČT     9.00 - 20.00
PA     9.00 - 20.00
víkendy + svátky 13.00 - 20.00
Veškeré služby Kontaktního centra jsou bezplatné.
Mějte fajn, pokud budete chtít, zase napište, jak to s léčbou vypadá a kdy budete případně nastoupíte. Držím palce, držte se !
S pozdravem Markéta K.