Info
Kika
Dobrý den,měla bych dotaz na léky sibutramin (dávkování 15-20 mg), fentermin 15 mg a efedrin 2O mg. Která z těchto látek je nejpřijatelnější k odbourávání pro tělo a jak dlouho je možné používat např. sibutramin tak,aby nedošlo k poškození mozku?Jde mi o zpětné vychytávání serotoninu,které může být po nějaké době vyčerpáno a pak se může mozek nějakým způsobem poškodit? Je možné např. sibutramin nebo efedrin užívat např více let?Jsou tyto látky návykové a do jaké míry?Jde mi zejména o sibutramin a efedrin. Jsem závodní sportovkyně,všechny tyto stimulanty jsem vyzkoušela,nejhůř dopadl fentermin(ten bych tedy zakázala).Díky za info.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, silbutramin byl stažen z trhu pro zvýšené riziko poškození kardiovaskulárního systému. Tak ten bych vyloučil. Ostatní jmenované látky jsou určeny ke krátkodobému užívání, ne k dlouhodobému, pokud je mi známo - ani ne tolik pro riziko poškození mozku, ale spíše pro zvýšený krevní tlak a poškození srdce a kvůli možnému vzniku závislosti. Navíc - pokud děláte vrcholový sport - jsou takovéhle stimulanty nevhodné. Krátkodobě sice zvýší vaši víkonost, ale také riziko poškození organismu přílišným přepětím sil. Když se podíváte do historie Tour de France - najdete tam ročníky, kdy část závodního pole zešílela a někteří i zemřeli na předávkování stimulanty. No, na vašem místě bych se na to vybodnul. Navíc znám až nepříjemně mnoho bývalých špičkových sportovců, kteří mají problémy s drogami, nebo alkoholem.