tramal
honza
Dobrý den,chtěl bych se zeptat... je možné aby závislost na tramadolu vznikla už po třech týdnech denního užívání? Posledních 21 dní sem denně bral zhruba 200 - 450 mg přípravku tramabene. Dávka záležela na akutních potřebách, ale nikdy nebyla jednotlivá dávka menší než 100 mg. Včera ráno sem měl poslední kapsly... odpoledne a navečer jsem cítil divný stav snad nervozity, kdy sem si všímal, že zároven nemyslím vlastně na nic jiného než na tramal. Spal jsem nedobře, málo, s častým buzením. Ráno sem se probudil s opuchlýma očima, něčím jako rýmou a bolestí
kloubů... mohlo by jít skutečně o \"absťák\"? K dalším balení se dostanu až zitra odpoledne u doktorky. Pokud jde o absták, bude se ještě zhoršovat do zítřka? Děkuju za odpoved...

Odpověděl: Jakub Minařík
To jako odvykací stav vypadá a pokud to opravdu byl, tak jste zhoršování nejspíše zaznamenal. Takhle rychlý rozvoj návyku bývá méně častý, alespoň co mám zkušenost. Jinak se nejedná o závislost, ale o pouze tělesný návyk, u závislosti je podstatnější psychická složka, než ta tělesná, navíc, pokud jsou opioidy užívány kvůli bolestivým stavům, závislost obvykle nevzniká. Vysazení ve vaší situaci nebývá nijak složité, prostě je dávku třeba jen postupně snižovat, obvykle jsou vhodné týdenní kroky. Vysazení se ale ve vašem případě musí dít v závislosti na vašich obtížích.