Otázka
Anna
CHchi se zeptat jak moc nebezpečné je pravidelné předávkování asprinem nebo paralenem a jak moc se na tom mužu stát zavisla a co z toho je víc nebezpečné

Odpověděl: Jakub Minařík
Obé je nebezpečné a obé značně, komplikace, které doprovázejí předávkování mohou být smrtelné. U paralenu stačí již více než 2 tablety v odstupu kratším než 4 hodiny k poškození jater, které bývá nevratné. Zkrátka, nadužívání těchto léků, a dalších léků ze skupiny analgetik-antiflogistik je blbej nápad. Pokud pacient na předávkování zemře, obvykle to bývá ošklivá, pomalá smrt v nemocnici. Závislost je vzhledem k absenci psychotropního účinku málo pravděpodobná, resp. může vzniknout a pak se jedná o závislost na procesu polykání tablet, je popsaná, včetně kazuistik, kdy subjektivní úlevu přinášelo polykání knoflíků (taky jsou to malá bílá kolečka).