Alkoholička
Marta
Dobrý den, prosím poraďte mi, léčila jsem se v léčebně, ale dostala jsem se tam nedobrovolně, léčbě jsem ale moc nevěřila, skoro nic o alkoholismu, ikdyž jsem měla excesy už předtím, ale brala jsem to, že to není zas tak velký problém. Po recidivě mně vyhodili a hned po návratu, abych na všechno to ponížení, že jsem tam vůbec byla jsem se několikrát opíjela. Nyní jsem například schopná si koupit láhev vodky jeden den, další dva dny o samé, pak během týdne vypít asi 9 litrů vína, je mi pak hrozně špatně, nejím, zvracím a znovu piju, když už je mi hodně blbě, pestanu a vyčítám si, co jsem to zase provedla a má okna. Do léčebny se mi zpáty nechce, ale chci se z toho dostat sama, jakou mám naději dát se do kupy?
Komentáře k tomuto

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
ptáte se na naději, ale sama moc dobře vidíte, že dát ,,do kupy", se Vám jaksi nedaří. Nejlépe byste udělala, kdyby jste se nad sebou pořádně zamyslela, poohlédla se potom, co všechno alkoholem ztrácíte, co jste možná už ztratila nebo v brzké době mohla ztratit, vše řádně zvážila a do léčebny se vrátila...
Udáváte pocity ponížení, že jste v léčebně vůbec byla. Myslím, že to vnímáte špatně. Využití odborné pomoci rozhodně není žádná ostuda, ba naopak velmi zodpovědné a rozumné řešení jak svou závislost zvládnout. Rozhodně nejste sama, které se alkohol vymknul kontrole a rozhodně začít svůj problém řešit, není nic, za co by se měl člověk stydět. Podstoupit léčbu, Vám zajisté neudělá větší ,,ostudu" jako, když budete ve svém pití pokračovat a ,,nasekáte" jiné ,,kousky", které si ani nepamatujete...zkuste se nad tím zamyslet.
Dnes je již plno lidí, kteří svou závislost dobře zvládli, žijí plnohodnotné životy a trvale abstinují. Máte stejné šance jako oni. Závislost se dá poměrně dobře léčit, pokud je ale závislá osoba motivována a ochotna spolupracovat.
Sama jste uvedla, že do léčebny jste se dostala nedobrovolně. Přeji Vám, aby Váš další případný nástup byl dobrovolný a Vám se podařilo některé věci změnit.
Pokud byste měla zájem o nějaké další kontakty na možná zařízení, můžete se na nás opět obrátit, velmi rádi Vám je vyhledáme a doporučíme. Mějte se hezky, zkuste to promyslet a ozvěte se jak to s Vámi dále vypadá. Hodně sil, držte se !
S pozdravem M.K.