Drogove zavisly partner.
gat
Dobrý den, můj rodinný příslušník žije s drogově závislým partnerem, který se již delší dobu snaží přestat, úspěchy jsou střídavé a podle mého názoru potřebují odbornou pomoc/podporu. Někoho, kdo má zkušenosti se závislými lidmi a jejich chováním, rozumí jejich psychice a ví, jak jim pomoct. Hledám kontakt/místo,kde by mohli zajít a osobně s někým promluvit o jejich situaci, zeptat se na všechny otázky, na které sami neznají odpovědi apod. Můžete mi poradit, Děkuji.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
vužití odborné pomoci, je tím nejrozumějším řešením. Z Vašeho dotazu není bohužel zřejmé o jaký kontakt máte zájem, zda-li pro osobu užívající nebo pro blízkou osobu uživatele. Pro jistotu tedy uvádím kontakty oba.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Školská 30
Praha 1
tel : 284 824 234
mob : 739-268 527
e-mail : ctrnacta@sananim.cz
kontaktní osoba : Mgr. Čtrnáctá Štěpánka
web : www.sananim.cz ( zadat poradna pro rodiče PPR )
provozní doba : PO až PÁ 9.00 - 19.00 hod.
Tato poradna je v prostorách kavárny Café Therapy - v její zadní části. Na konzultaci je třeba se nejdříve telefonicky či přes e-mail dohodnout. Veškeré služby jsou bezplatné a také jich můžete využít i anonymně.
Denní stacionář, o.s. SANANIM
Janovského 26
Praha 7
tel : 220 803 130, 220 800 041
gsm : 605-212 175
e-mail : stacionar@sananim.cz
kontaktní osoba : PHDr. Preslová Ilona
web : www.sananim.cz ( zadat DST )
K návštěvě tohoto zařízení nepotřebuje závislá osoba žádné doporučení. Nejsnažší způsob jak být do programu zařazen je přijít na tvz. motivační skupinu, která je každé úterý a čtvrtek v čase od 10.30 do 12.00 hod. První návštěva není nijak zavazující, osoba, které se problém týká může přijít, informovat se o možnostech a samostatně se rozhonout, zda bude mít zájem být do léčebného programu zařazena ( ambulantní program ).
Pokud by ambulantní program nebyl dostačující ( toto ale bohužel nelze objektivně posoudit přes internet, k tomuto je především zapotřebí osobní kontakt a pohovor s dotyčnou osobou ), je možnost zprostředkovat léčbu pobytovou - buďto na některém alkoholicko-toxikomanickém oddlění, které bývají součástí psychiatrických léčeben ( délka pobytu cca 4 měsíce ) nebo v nějaké terapeutické komunitě pro drogově závislé ( délka pobytu cca 1 rok ). Toto vše lze zařídit přes Kontaktní centrum pro uživatele nelegálních drog ( kontakt níže ).
Kontaktní centrum
Na Skalce 819/15
Praha 5
tel : 283 872 186
e-mail : kacko@sananim.cz
web : www.sananim.cz ( zadat KC )
Provozní doba :
PO - 13.00 - 20.00
ÚT - 9.00 - 20.00
ST - 9.00 - 20.00
ČT - 9.00 - 20.00
PÁ - 9.00 - 20.00
víkendy + svátky 13.00 - 20.00
Do K-centra lze přijít kdykoli během provozní doby i bez objednání. Veškeré služby jsou bezplatné, mohou být i anonymní a lze také využít poradenských služeb pro rodinné příslušníky.
Pro Vaši lepší informovanost o terapeutických komunitách se můžete podívat na stejný web www.sananim.cz a zadat TK Karlov nebo TK Němčice.
P.S. přeji, aby se Váš současný rodinný problém co nejdříve a co nejlépe vyřešil pro všechny zůčastněné strany. Pokud budete mít chuť, můžete napsat jak se situace nadále vyvíjí.
Držím palce !
S pozdravem Markéta K.