Musí se to stát....?
Niki
Dobrý den!
Chtěla jsem se zeptat na poměrně závažnou věc. Jde o jednoho mého známého.
Dostal se do jedné party, kde jeho \'kamarádi\' užívají pervitin. Před 3 dny mi psal sms-ku, že to taky zkusil, ale slíbil, že to už vícekrát zkoušet nebude. Ale já mu nevěřím. Nevěřím, že to příště neudělá. Znám dost takových případů, i z knížek, kteří jenom říkali, že to zkusí jednou, a pak s tím přestanou...
Bylo mu 19. Nešlo by ho nějak přemluvit, aby toho nechal? Fakt nechci, aby se mu něco stalo... :(

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
Váš známý se zřejmě nachází na velmi důležité životní křižovatce. Asi není sám tak docela rozhodnutý, která cesta je pro něj ta pravá, protože má potřebu to s Vámi konzultovat. Vy můžete udělat jedině to, že budete trvat na svém postoji k drogám, a že mu například nabídnete možnost trávit nějak jinak čas s Vámi, místo toho aby byl s lidmi, kteří berou.To není vůbec málo, známému byste tak mohla výrazně pomoci v rozhodování. Pokud byste ale viděla, že se k drogám dostává čím dál víc, bylo by dobré vztah s ním raději omezit na minimum, protože pro Vás by z toho nekoukalo rozhodně nic dobrého.