detox - jak se chovat?
Andy
Dobrý den,
kamarádka je na detoxu(pervitin). Jak se mám k ní chovat, abych ji nějakým způsobem pomohla? Je hrozně náladová,chvíli je hodná,za chvíli se zase chová až nenávistně.Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
je od Vás velmi pěkné, že máte snahu kamarádce pomoc. Střídání nálad je při vysazování psychotropních látek běžné, je to vlastně jeden z průvodních jevů. Neberte to hlavně osobně, každá závislá osoba, která se pokouší o abstinenci, prožívá silné vnitřní zmatky se kterými si neumí sama dost dobře poradit. Délkou trvání abstinence se tyto stavy postupně vrací do normálu, je ale hlavním předpokladem, že abstinence bude zachována. Pokud na detox bude v návaznosti i další léčba, má Vaše kamarádka šanci se ze svého problému dostat. Vše, ale záleží na ní.
Zda-li byste měla zájem se o celkové problematice dozvědět více, můžete se sama osobně dojít poradit do nějakého odborného zařízení. Postačí, když napíšte ještě jednou a uvedete města, která by pro Vás byla dobře dostupná.
Zatím se mějte pěkně.
S pzdravem M.K.