Úzkosti po marihuaně
uzkost
Dobrý den,
v poslední době jsem několikrát užil v podobě jointu marihuanu.Byla nejspíše spouštěčem silných úzkostí které momentálně prožívám. Pocení rukou, sevření v nitru těla veškeré okolní věci mne silně stresují, pocity bezvýznamnosti, prázdna, panika, strach. Další věcí je, že se léčím s poruchou osobnosti (diagnoza porucha osobnoti a jiné) a v minulosti jsem už prošel odvykací kůrou po alkoholu i marihuanou.Léky na poruchu osobnosti a deprese užívám Mirtazapin 45mg, Neurotop 300 Retard. V případě úzkosti mám Neurol 25, který se snažím vzíci jen v nejhorším. Je pro mne v tuto chvíli i velmi obtížné napsat tento text. U psychiatra jsem okolnosti s užitím Marihuany zatím neřekl. Poslední joint jsem měl v neděli. V neděli po požití a včera veliká krize, zachránil mne jen večerní Mirtazapin s Neurolem, jinak bych už asi volal ambulanci. Dnes trochu lepší, ale vzal jsem jeden Neurol 25. Myslím, že jsem si i přihoršil, že jsem v tomto období hodně studoval na internetu možnosti a účinky LSD, lysohlávek, neužil jsem ale. Zamlada jsem zkusil a od té doby se bojím a nikdy bych neužil, ale hodně mne zajímala podstata a iracionální jevy těchto látek, o kterých jsem se dočetl, že za určitých okolností mohou v psychoterapii pod vedením odborníka odbourat špatné vzpomínky z dětství apod. Myslím, že moje velmi sofistikovaná a přemýšlivá osoba navíc s požitím marihuany vyvolala velmi děsivou reakci. Chtěl bych Vás požádat zda-li mám ještě pár dní počkat než dočasné úzkosti ustoupí nebo ihned navštívit psychiatra (už jsem u něj byl minulý týden a je vždy komplikované se objednat), ještě je možnost detoxu.Vím, že jsem udělal velikou chybu a jsem poučen, teď mne děsí představy, aby marihuana nevyvolala chronickou úzkost nebo schizofrenii. Vše mne děsí. Předem děkuji za jakoukoliv radu.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
předně se omlouvám, že jsme nebyli schopni z kapacitních důvodů odpovědět Váš dotaz dřív. Doufám, že už Vám je výrazně lépe než před týdnem. Předpokládám, že v této chvíli už za sebou máte návštěvu u psychiatra, kterému jste doufám o svých experimentech s marihuanou řekl. V kombinaci s léčenou - a evidentně nevyléčenou -závislostí a poruchou osobnosti je užívání marihuany opravdu hodně nevhodné. Nevím ani, jestli je chytré probírat se články o haluconogenech. S Vaší strukturou osobnosti a stavem psychiky by pro Vás měly být veškeré halucinogeny navždycky tabu. Ani u zdánlivě zdravých lidí to nedopadá vždy dobře, což je přesně důvod, proč se s experimenty ohledně možného terapeutického využití přestalo. Je ale vidět, že Vás to pořád nějak k drogám táhne, doporučovala bych kromě léků ještě také terapii, abyste řešil příčiny, ne jen následky.