soused
jazz
dobrý den,
soused je agresivní hulvátský alkoholik. je držitelem několika střelných zbraní (jako řádný člen mysliveckého sdružení), v noci v oplilosti poměrně často střílí.
co znamená v zákoně definovaná položka \"...pokud prokozatelně nadměrně užívá alkoholické nápoje...\"? kdo toto posuzuje, jak se toto dokazuje? jak s takovýmto člověkem jednat?
Obávám se kontaktovat policii.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
věřím, že mít takového souseda není nic příjemného. Ale obávám se, že věc může vyšetřovat pouze Policie ČR, která je také povinna vyšetřit a posoudit nadměrné požívání alkoholu u dotyčného. Jeho chování by snad bylo možno kvalifikovat jako obecné ohrožení. Rozumím tomu, že se vám příliš nechce obracet se v tomto směru na Policii ČR, ale ta jediná má pravomoce podniknout příslušné kroky. Podnět k prošetření můžete na PČR (případně Státní zastupitelství) podat také anonymně, je potřeba v něm uvést co nejvíce konkrétních skutečností. Bohužel, v případě anonymního podnětu se nedozvíte, nakolik se jím PČR zabývá a v jaké fázi je šetření.
Ještě mě napadá, že by možná nebylo od věci obrátit se také na Českomoravskou mysliveckou jednotu, pakliže je dotyčný řádným členem mysliveckého sdružení. Kontakty na jednotlivé okresní myslivecké spolky naleznete na
http://www.cmmj.cz/Okresni-myslivecke-spolky.aspx
Případně se můžete obrátit na některou z Občanských poraden. Kontakty na
www.obcanskeporadny.cz