JAK POMOCI
ubuntu
Dobry den,
mam problem. Byla jsem poprosena o radu svym kamaradem, ze uz nevi co ma delat, ze je alkoholikem a sem tam pouziva drogy. Ma halucinacni stavy, nespi, nema hlad, pokud nema davku tak ma horecky. Zanedbava povolani a ma silnou depresi.Nevim, jake drogy pouziva, ale myslim si, ze je to mix di vseho. Je si vedom v jake je situaci, chce se z toho dostat, ale nevi jak. Jakou radu bych mu mohla dat? Bydlim na druhem konci republiky, pres telefon, je vse slozitejsi. Odmita rict to rodicum, kteri to asi tusi, ale nechteji problem videt. Moc rada bych ho zavedla do nejake poradny, ale nevim jak mam reagovat, jak pomoci, mam to rict i jeho rodine?? Nechci ale ztratit jeho duveru, veri mi a zada me o pomoc.
Dekuji za radu, potrebuji ji!!

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
pokud problém se závislostí dotyčné osoby trvá již 10 let, obávám se, že příjezdem k Vám, se nic nevyřeší. V tomto případě by byla zcela na místě léčba. Nejlépe v nějaké terapeutické komunitě, která formou léčby, přístupem ke klientům i délkou pobytu ( cca 12měsíců ) zcela odpovídá celkové problematice.
Vaše podpora v léčbě bude zajisté přínosná, snažte se dotyčnou osobu motivovat k brzké návštěvě odborného zařízení ( i když chápu, že máte možnosti poněkud omezené díky okolnostem ). Informovat rodinu je také řešení, ale bohužel nikdy nelze dopředu říci, jak bude pomoc účinná. Možná by nebylo úplně od věci, kdyby se někdo z rodiny nejdříve zašel osobně poradit do nějaké poradny pro rodiče či do Kontaktního centra pro uživatele nelegálních drog a tam využili poradenských služeb, právě pro rodinné příslušníky ( služby jsou bezplatné a lze jich využít i anonymně ).
Sice jste ve skryté poznámce uvedla odkud dotyčná osoba pochází, bohužel název obce není zcela přesný. Můžete prosím napsat ještě jednou a uvést větší města, která by připadala v úvahu vzhledem k dostupnosti ? Vyhledám Vám vhodné kontakty jak pro rodinu, tak pro Vašeho blízkého, které jim můžete doporučit.
Zatím se mějte pěkně a napište.
S pozdravem M.K.