drogove testy
Csajka
dobry den. mal by som takuto otazku. socialnu situaciu v nasej rodine radsej vynecahm, ale som nuteny vziat job pre spolocnost, ktora prevadza pred prijatim drogove testy v lekarsom stredisku. v pripade pozitivneho nalezu nielenze nebudem prijaty, ale budem mat zakazany vstup na dozivotie.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že se testů obáváte, zvlášť když šlo o to tak ojedinělou zkušenost s drogou, jak uvádíte v poznámce. Pokud šlo opravdu o pervitin (nepíšete žádné podrobnosti o situaci, ve které k užití došlo, kromě té opilosti, tak nevím, jestli se jednalo skutečně o tuto drogu...), tak ten je prokazatelný v testech ze vzorku moči max do tří týdnů po posledním užití. Po jednorázovém užití bývají ovšem testy negativní do několika dní, tři týdny lze látku detekovat jen v případě předchozího dlouhodobého a intenzivního užívání. Ve Vašem případě test bude s největší pravděpodobností negativní. Předpokládám, že testování bude probíhat pomocí orientačních jednorázových testů (laboratorní vyšetření by vyšlo firmu poměrně draho, patrně ho budou dělat jen v případě sporných výsledků orientačních testů). Patrně budou testy provádět školení pracovníci, obvyklé je, že např. při testování klientů v léčbě ze závislosti zdravotnický personál skutečně klienta kontroluje při odevzdávání vzorku moči... tedy kouká na penis, aby nedošlo k záměně moči. Nevím, jak to bude probíhat v případě testování u zaměstnavatele, ale je dost možné, že podobně.
Nicméně - orientační testy se dají koupit v lékarně či přes internet (v ČR určitě, počítám, že i na Slovensku) a můžete si test sám předem udělat v domácích podmínkách a zjistíte, zda už je negativní či ne. Jeden test na metamfetamin (název pro pervitin, který bude patrně na testech uvedený) stojí v ČR cca 100 Kč. Předpokládala bych, že negativní bude. Takže byste měl klid a k testům u zaměstnavatele byste již mohl jít s čistým štítem.
Tak držím palce a nepanikařte. Myslím, že by to mělo být bez problémů... a podobným experimentům se do budoucna vyhněte...