drogová závislost
mowie
Dobrý den,
potřebuji radu..Můj bývalý přítel začal mít problémy s drogami. Když jsme byli spolu, příležitostně kouřil marihuanu. Začala jsem chodit na vysokou školu do Prahy a vídali jsme se pouze o víkendech, kdy jsem jezdila pravidelně domů. Začal mít více volného času a dostal se mezi nesprávné lidi, postupně se začal měnit.. Myslela jsem zpočátku, že je to naším odloučením. Najednou mi připadalo, jak kdyby mu bylo všechno jedno, přestala sem ho zajímat já, jeho rodina a dosavadní kamarádi. Rozešli jsme se.. Slyšela sem o tom, že je na pervitinu a podobně, snažila jsem se mu pomoct, ale on pomoc odmítal a ignoroval mě, přestali jsme být v kontaktu.. Před pár dny měl vážnou dopravní nehodu, leží na jednotce intenzivní péče, ale jeho stav se začíná zlepšovat. Bude to běh na dlouhou trať, ale měl by vyváznout bez trvalých následků. Jeho matka se rozhodla, že to takhle dál nejde a že potřebuje následně odbornou pomoc, co se týče jeho psychického stavu. Jeho dětství nebylo zrovna růžové, otec bil jeho matku, rozváděli se, sestra byla drogově závislá. Ptám se, co bychom měli v tuhle chvíli dělat.. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
netuším o jakou dopravní nehodu jde. Pokud to byla nešťastná náhoda a přítel byl bohužel zraněn nebo zda dopravní nehodu zavinil on pod vlimem psychotropních látek, z dotazu to není zřejmé. V případě druhé možnosti, byste zřejmě potřebovali i právní poradenství.
Co se týče léčby jako takové, bylo by nejlepším řešením osobně navštívit Kontatkní centrum pro uživatele nelegálních drog a další možné kroky řešit přímo s pracovníkem K-centra. V osobním kontaktu máte mnohem více prostoru Vaši konkrétní situaci rozebrat a pracovník K-centra by Vám po zhodnocení celkové situace doporučil další vhodné kroky. Léčba drogové závislosti je záležitostí dobrovolnou. Nařízená soudní léčba se volí pouze v některých případech a má to svá přesná pravidla a především postupy. Ve výsledku stejně nic neřeší, jelikož léčba závislostí je založena na spolupráci a motivaci ( což u nařízených léčeb postrádá trochu na významu a hlavně na efektu ). Netuším jak celá situace vypadá, zda přítel s odbornou pomocí souhlasí nebo zda má rodina pocit, že je léčba nevyhnutelná ( což asi je ) ale přítel záměr netuší.
Napište větší města, která jsou Vám dobře dostupná a já Vám vyhledám kontakt na odborná zařízení u Vás, kam se můžete obrátit a další kroky probrat osobně a více podrobněji.
Zatím se mějte pěkně, ať se přítel uzdravuje a napište.
S pozdravem M.K.