vnučky
edarinka
Dcera je několik let závisla na pervitinu, ma dvě male holčičky. Ji už nedokážu pomoci, resp. jsem vyčerpala všechny možnosti a nic. Donedávna jsem se snažila ji vést k tomu, aby se o děti starala, ale momentálně už mam pocit, že je musim před ní chránit, je hrozně náladova a marihuanu už kouři v mísnosti, kde se pohybuji děvčata, žádne domluvy nepomáhaji, jenom se mi směje. Co mam dělat. Zoufala máma, a jěště zoufalejší babička. Poradtě prosim.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
pokud vaše dcera není schopna se o své děti zodpovědně starat a zajistit jim odpovídající péči a zázemí, bylo by asi nejrozumější obrátit se na místně příslušný Orgán sociálně-právní ochrany dětí (OSPOD) na MÚ a se sociální pracovnicí situaci probrat podrobně. Je možné, že vaše dcera by pod tlakem, že o děti může příjít, byla ochotna se svou závislostí něco dělat a například nastoupit nějakou formu léčby.
Je pochopitelné, že své vnučky chcete chránit a současně byste nerada ublížila dceři. Bohužel, takovéto náročné a komplikované situace nelze vyřešit prostřednictvím internetové poradny. Možná by vám také pomohlo, kdybyste vyhledala poradnu pro rodinné příslušníky závislých a spolu s terapeutem zvážila celou situaci a adekvátní kroky do budoucna. Pokud napíšete znovu a uvedete region, můžeme vám vhodné odborné zařízení tohoto druhu doporučit.
Zatím přeji hodně štěstí.