Odvykání pervitinu
šokové zjištění
Prosím poraďte. Mám v okolí mladého hodného chlapce, kt.užívá asi občas, pokud mi řekl pravdu, pervitin. Samozřejmě má problémy s učením, s penězi, vydírání od dealerů, první krádeže. Jsem učitelka v důchodu. Chci tomuto hodnéímu chlapci pomoci.Rodiče jeho spolu nebydlí, ale věnují se mu tak, jak lze pečovat o 19letého syna. Přečetla jsem různé články, přikláním se k mnoha verzím důvodů. Je asi nešťastný z toho, že mu nejde škola, je dobrý hráč ve sportu, ale také nedošel až k stupni, v němž by se rád viděl.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
chápu, že vás taková situace trápí a zneklidňuje a ráda byste pomohla. Nejdůležitějším aspektem problému však je, jak jej vnímá a jak se k němu staví dotyčný. Ať už jsou příčiny jeho užívání pervitinu jakékoli, záleží především na tom, nakolik on sám je motivovaný problém s pervitinem řešit a co je pro to ochoten udělat. Nelze totiž pomáhat někomu proti jeho vůli. Zkuste si s ním o tom v klidu promluvit, zjistit, zda pervitin vnímá jako problém, který je třeba řešit a pokuste se ho případně nasměrovat k vyhledání odborné terapeutické pomoci, která by šance abstinovat jistě zvýšila. V případě, že by se k věci stavěl odmítavě, bylo by nejspíš rozumné, aby se na odborné poradenství obrátili jeho rodiče či širší rodina a pokusili se ve spolupráci s odborníky stanovit pravidla pro fungování v rodině a promyslet strategii chování, které by dotyčného k případné změně motivovalo. Tyto věci se jen obtížně řeší po internetu a vždy je efektivnější využít osobní kontakt.
Pokud nám znovu napíšete a uvedete region, můžeme vám specializované zařízení, které se zabývá pomocí a poradenstvím v oblasti drogové problematiky doporučit.
Zatím přeji hodně štěstí a sil.