Otazka
tata
dobry den. chtel bych se zeptat jak poznam na prvni pohled u sveho syna ktery bral heroin ze uz skutence nebere? jake jsou priznaky abstinence?

Odpověděl: Dana Holubová
Neměly by být přítomné známky vlivu heroinu tedy útlum, padání víček, zúžené zorničky, horší artikulace a někdy hlubší hlas, setřená mimika, usínání ve stoje nebo v prostřed pohybů a činností. Dále by se mělo měnit celkově jeho chování oproti tomu, když užíval. Jestli nebyl schopen zvládat práci, nebo měl problémy s drobnými krádežemi atp. - to vše by se mělo změnit. Pokud jde o měsíc abstinence a užíval dlouho, jak píšete ve druhé otázce, je to krátká doba na úplný návrat do normálu. Běžná léčba trvá 4 měsíce, při dlouhé a těžké závislosti ale i 12 měsíců v terapeutických komunitách (léčebny i komunity najdete v Kontaktech)