DROGY
Ahojtě
Chtěla bych se zeptat jestli existuje nějaká léčebna kam může závislý odjet ihned a nemusí čekat určitou dobu. Můj syn je již na ulici, po několika letém užívání drog a vždy když chtěl odjet toto dlouhé čekání nevydržel a opět začal. Moc by mi pomohla vaše rada. Děkuji.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, já chápu, že byste ráda Vašeho syna, umístila někam pokud možno hned, ale zase až tak jednoduché to není. V dnešní době je závislost poměrně častý problém a kapacity v léčebných zařízeních jsou omezené. Standartní postup je ten, že osoba, které má o léčbu zájem, navštíví Kontaktní centrun pro uživatele nelegálních drog a s pomocí pracovníka K-centra, zařídí vše potřebné pro nástup na detox, s návazností na vhodnou léčebnu či terapeutickou komunitu. Když není místo volné hned k nástupu, je zapotřebí se nechat zařadit do tvz.pořadníku a na místo si počkat. To vše se dá zajistit pomocí Kontaktních center, které jsou v každém větším městě a jejich služby jsou bezplatné. V čase, kdy dotyčná závislá osoba, na nástup do léčebny čeká, je možnost domluvit si v K-centru intenzivnější ambulantní kontakt a čekajícího adepta na léčbu terapeuticky připravit, posílit jeho motivaci, podpořit ho v rozhodnutí. Proto by bylo vhodné toto vše řešit přes Kontaktní centrum, které je Vám nejblíže. Pokud nevíte kde se u Vás nachází, napište ještě jednou a uveďte větší města, která jsou Vám dobře dostupná a my Vám vhodný kontakt doporučíme. Zatím se mějte hezky a napište. M.K.