Vaření pervitinu.
Emka232
Zdravim.Chci se zeptat:Pujcila jsem na tri mesice sve kamaradce byt a jela na pracovni cestu.Po prijezdu domu jsem byla prekvapena,doma v kuchyni bylo vse mastne a mam strasny pocit,ze se u me varil pernik.Kamaradka se styka s varici i sama uziva,takze proto to podezreni.Hodne veci ma v hlave ona pomotane,diky perniku...takze i kdyz se ji na to zeptam zapre mi to.Chci vedet jestli existuje nejaky test,volne dostupny.Abych to treba mohla zjistit z omytky nebo digestoru.Prosim poradte,jak si toto podezreni muzu potvrdit nebo doufam vyvratit.Mockrat dekuji Emka

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Existují testy na přítomnost drog, kdy je možné použít stěr z povrchu předmětů a otestovat, zda jsou kontaminované drogou (ve vašem případě pervitinem), více najdete např. na www.drogovetesty.cz (testy z pevných látek). Nejsem si ovšem jistá, k čemu Vám nyní informace bude. Co budete dělat, pokud se informace potvrdí? Co když se nepotvrdí? Půjčila jste byt kamarádce, o níž jste věděla, že užívá pervitin a je v kontaktu s lidmi, kteří pervitin vyrábí. To asi není ten nejvhodnější výběr člověka, kterému svěříte po dobu tří měsíců svůj byt. Dalo se předpokládát, že v bytě přinejmenším bude drogy užívat a bylo asi pravděpodobné, že byt neodevzdá v úplném pořádku, ať už jde o "běžný" nepořádek nebo o důsledky užívání či výroby drog. Nepředpokládám, že by Vám kamarádka přiznala, že se v bytě pervitin vařil, i kdyby to v hlavě "pomotané" neměla, asi je srozumitelné, že Vám něco takového zapírá. Zvažte, zda má ve vašem případě smysl se zaobírat testy, které vaše podezření potvrdí nebo vyvrátí, co případně budete dělat, ať už bude výsledek jakýkoli. Také zvažte, zda je rozumné půjčovat byt člověku, který bere a je ve spojení s lidmi, kteří vyrábí pervitin, bez ohledu na to, zda se pervitin v bytě skutečně vařil nebo ne. Přeji hodně štěstí.