nova droga
M.
Dobry den, setkal jsem se v klubu s novou latkou (drogou).. je to bily velice jemne krystalicky prasek zvlastni chemicke vune ci chuti.. prodava se to zhruba 1 gram za 1200 kc. dal jsem si jednu davku, tzn zhruba 1 cm dlouhou lajnu snupnutim. Ucinek se dostavil zhruba za 15min a mel jsem pocit mirneho povzbuzeni a euforie ktera se stridala s unavou, cele to trvalo zhruba hodinu. Clovek, co to prodaval tvrdil ze je to nova droga, v anglii se pouziva zhruba 3 roky a je to legalni, coz povazuji za nesmysl. Udajny nazev je dance flower ale pod timto nazvem na internetu nedohledatelne. Dosud jsem se s tim nesetkal, neni to zadna soucasna znama droga, typu pervitin nebo kokain. Chtel bych se zeptat jestli s tim mate nejake zkusenosti (informace)..? Pripadne jestli je mozne tuto latku nekde bezplatne otestovat, dat na rozbor, proste zjistit co to presne je? Jsem z Prahy. predem dekuji moc za odpoved..

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Konzultovala jsem Váš dotaz s kolegy z Národního monitorovacího střediska pro drogy a drogové závislosti. Na základě vašeho popisu jsme usoudili, že by se mohlo jednat o některou z nových syntetických drog, buď o piperaziny (BZP nebo mCPP, které se ale obvykle distribuují ve formě tablet) nebo o mefedron (více o mefedronu www.drogovaporadna.cz/aktualita.php?id=287), pro mefedron se používá údajně i název "flower power" a dle všeho se distribuuje ve formě prášku, což je podobné tomu, co píšete Vy. Ohledně mefedronu můžete najít informace v AJ na www.erowid.org pod kolonkou Mephedrone (pokud by Vás zajímaly i BZP a mCPP, informace tam naleznete také). Co se týče testování, tak některé organizace, které zajišťují preventivní a harm reduction aktivity na taneční scéně a hudebních akcích, provádí mimo jiné i testování tablet extáze. Ovšem metodami, díky nimž se zjistí, zda vzorek tablety obsahuje MDMA, případně zda obsahuje něco jiného. Takže to by Vám asi nepomohlo. Dříve prováděl testování i Farmakologický ústav 3.LF UK, kde se zabývali výzkumem kolem extáze (www.lf3.cuni.cz/drogy, tam najdete i databázi zachycených a testovaných tablet). Když je oslovíte, řekli by Vám, zda a za jakých podmínek by provedli případně test té látky, kterou máte k dispozici. Jinak se obávám, že žádná laboratoř testy neprovede bezplatně. Závěrem nutno říct, že bych na Vašem místě byla s konzumací neznámých látek dost opatrná.