Potřebuji radu
KLTR
Dobrý den, moje expřítelkyně již 2roky bere pervitin a jemu podobné látky,nebere je nitrožilně.2x prodělala léčbu v Bohnicích ovšem nikdy ji nedokončila.Jde o to,že sem se sešel z jejími rodiči a rozhodli se,že ji stím pomůžeme.dobrovolná léčba nepřipadá v ůvahu vzhledem k jejímu přístupu.dnes je to již 10 dní co leží doma a místo pročištění mozku dochazí spíš k jeho zatmění(nekomunikativní,asertivní,agresivní).Chci se zeptat,jak dlouho potrvá tenhle stav,vím že je to nejspíš invididuální,ale věčnej dozor po 24h denne nebude z dlouhodobého hlediska možný. Předem děkuji za odpověď

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, jak jste sám uvedl, jde vždy o individuální záležitost, každý organismus i psychika se s procesem odbourávání toxických látek z těla vypořádává zcela jinak. Fyzické abstinenční příznaky většinou odeznívají do cca 2 týdnů, záleží samozřejmě na typu užívané drogy/drog a intezitě předchozího užívání. S psychickou stránkou závislosti se člověk samozřejmě potýká mnohem, mnohem déle. Ve vašem případě, který popisujete, vidím jako největší problém "nemotivaci" Vaší přítelkyně. Je sice hezké, že jste se s rodiči domluvili a rozhodli jste se, že jí tímto způsobem pomůžete, ale Vy jste se dohodli a Vy jste se rozhodli. Jestliže toto rozhodnutí nevzešlo od Vaší přítelkyně, nemá to tu správnou hodnotu a vliv na její abstinenci v budoucnu. Já vím, je to pro Vás určitě těžké a rádi byste pomohli, ale bohužel bez motivace té osoby, které se to nejvíce týká, to opravdu moc dobře nejde. Vy ji teď můžete několik dní 24 hodin denně hlídat, ale do budoucna je to neudržitelné a je jen otázkou času, kdy Vaše přítelkyně bude bez dozoru. Jestli se ona sama nerozhodne, že chce přestat psychotropní látky užívat, těžko to Vy vyřešíte za ni, i kdybyste sebevíce chtěli a mysleli to sebevíce dobře. Je mi líto, ale tak to je. Vy jako blízcí lidé byste se měli pokusit ji správně namotivovat k pobytové léčbě. Jestliže nezafungoval pobyt v PL Bohnice, zkuste jí nabídnout i jinou formu léčby, např. v terapeutické komunitě, které často bývají nejúčinější. Podívejte se na stránky www.sananim.cz, můžete zde najít informace o komunitách, též o stacionárním ambulantním programu, také kontakt na poradnu pro rodiče, partnery a osoby blízké, kde byste se mohli poradit, jak vhodně nadále pokračovat v komunikaci s přítelkyní a jak ji třeba lépe namotivovat ke změně. Veškeré poradenství je bezplatné a lze je využít i anonymně. Uvedli jste, že byla v PL Bohnice, předpokládám tedy, že jste z Prahy, kdyby Vám kontakty na www.sananim.cz nevyhovovali, napište ještě jednou a uveďte odkud pocházíte, doporučíme Vám jiné. Držím palce, mějte se hezky. M.K.