Thc v krvi
Nika
Dobrý den,chtěla bych se zeptat,jestli opravdu dělají testy na thc v zařízeních,kam chodí dárci plazmy.A jak dlouho se thc v krvi uchová.Někdo píše 3dny,měsíc i půl roku. Děkuji za odpověď

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, předpokládám, že se ptáte na to, zda se provádí testy na přítomnost THC v organismu u dárců krve – či plazmy. Každý dárce projde před darováním základním vyšetřením – měřením krevního tlaku, tepu, tělesné teploty a krevního obrazu, darovaná plazma je pak testována na protilátky proti žloutence, HIV a syfilisu. Testy na přítomnost THC ani jiných návykových látek v krvi se neprovádí. Nicméně za spolehlivého dárce je považován ten, kdo, mimo jiné, není závislý na alkoholu a drogách. THC lze z krve zjistit do 14 dní od posledního užití, při občasném užívání se testy negativizují cca do 10 dní, detekce z moči je možná 1 - 30 dní, výjimečně déle, v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání se testy negativizují cca do 14 dní. Před případným dárcovstvím krve i plazmy se doporučuje minimálně měsíc marihuanu neužívat. Nezapomeňte na to, že užívání marihuany s sebou nese jistá rizika – informace o této psychotropní látce si můžete přečíst na stránkách této drogové poradny v rubrice O drogách. Mějte se hezky.