Alkohol - abstinenční příznaky
neuroleptix
Dobrý den! Mívám období kdy piju i 10 dní v kuse, tak 2 až 3 litry vína za den. Když pak vysadím, mám zvýšenou teplotu, zimnici, zvukové halucinace, děsivé sny a nadměrně se ve spánku potím. Vše je provázeno typickými příznaky alkoholové kocoviny. Ten stav trvá cca 3 dny. Alkoholický třas nemám. Jsou to typické alkoholické bstinenční příznaky? A existuje nějaký volně prodejný lék k jejich potlačení, nebo zmírnění? Chtěl bych se pití zbavit, ale psychiatr mě posílá do PL Dobřany a já hospitalizaci nepřipustím. V minulosti jsem bral nitrožilně pervitin a dokázal jsem přestat bez pobytu v léčebně a doktoři tvrdili, že to není možné. Zvládnul jsem to a už skoro rok si nepíchám. Mám nemocná játra (HCV), měl bych tedy abstinovat. Exsistuje v Plzni nějaká organizace, kde by mi pomohli? Alkohol mi ničí život a já bych se ho moc rád zbavil. S pozdravem Toman

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, to, co popisujete, jsou bohužel typické příznaky po vysazení alkoholu po několikadenní konzumaci. Ke zmírnění je vhodné doplnit tekutiny ( nealko samozřejmě ), dodat vitaminy a minerály, celkově si odpočinout, najíst se, vyspat. Uvádíte, že Váš psychiatr Vás posílá do PL. Popravdě řečeno, nebylo by to až tak od věci. Zmínil jste, že jste dokázal po nitožilním užívání pervitinu sám přestat, což je zajisté dobře. Úplně ideálně to ale nedopadlo. Pervitin sice neberete ( a znova opakuji, že je to skvělé ), ale ve skutečnosti dle toho, co o sobě uvádíte, u vás nastal tvz. přesmyk závislosti. To znamená, že jedna závislost se zamění za závislost jinou, v tomto případě pervitin za alkohol. Ve Vašem případě bych nabídku lékaře ještě zvážila. S odbornou pomocí by vaše šance na definitivní zvládnutí problému se závislostí byly určitě výrazně vyšší. Vzhledem k Vašemu zdraví ( nemocná játra ) by to bylo myslím velmi rozumné. Pokud striktně odmítáte pobytovou léčbu, zvažte alespoň léčbu ambulantní. Sám uvádíte jak Vám alkohol ničí život, bylo by tedy na čase s problémem něco začít dělat. Vyhledání odborné pomoci není v tomto případě vůbec žádná slabost, berte to spíše jako zodpovědnost k sobě samému a jediné rozumné rešení jak problém se závislostí řešit tak, abyste Vy sám byl v budoucnu spokojenější. Tak Vám budu držet palce. Psychiatrická léčba Alej Svobody 80 Plzeň tel : 377 103 100, 377 103 101 Doc.MUDr. Jiří Beran, Csc. Psychiatrická Léčba Do Zámostí 897 / 67 Plzeň tel : 608-882 234 MUDr. Stanislav Kudrle centrum protidrogové prevence a terapie Havířská 11 Plzeň tel : 377 421 374 Mgr. Dagmar Špillerová P.S. Máte teď možná pocit, že řešíte pouze problém alkoholu, ve skutečnosti by bylo třeba řešit Vaši závislost jako takovou, v celém rozsahu. I Vaši konzumaci nelegálních drog, i když aktuálně máte dojem, že tu jste zvládnul dávno. Tak hodně štěstí. M.K.