Pervitin
Cookie
Dobrý den, chtěla bych prosím zeptat jak dlouho v těle vydrží znaky po užívání pervitinu a jestli se pozná užívání drog na pravidelné preventivní prohlídce(při šňupání),a jestli ano, zda to řeknou rodičům, jestliže nejsem plnoletá.. Další dotaz se týká závisloti, je to nosem návykové? A škodlivé ? Děkuji předem, Cookie

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, pervitin lze z moči zjistit 3 - 21 dní, v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání se testy negativizují cca do týdne a detekce z krve je cca 1 - 3 dny. Užívání drog lze prokázat speciálními testy (většinou z moči), které se ale v rámci běžné preventivní prohlídky neprovádějí – takže v tomto ohledu nemusíte mít obavy. Užívání pervitinu – ať již šňupáním nebo injekčně s sebou nese značná rizika – vedle rizika zdravotních komplikací to je především riziko vzniku nejrůznějších psychických problémů, které mohou vyústit v toxickou psychózu. Pervitin je návyková látka, na niž vzniká silná psychická závislost – a nezáleží na tom, zda jde o šňupání či injekční aplikaci. Užívání pervitinu šňupáním lze označit za relativně bezpečnější způsob aplikace než je injekční užívání (především vzhledem k vyloučení rizika krví přenosných nákaz - HIV/AIDS a virových hepatitid, hlavně typu C), ale běžnou komplikací provázející šňupání je poškození sliznic a nosní přepážky nebo ztráta čichu. Další informace o pervitinu a o rizicích jeho užívání si můžete přečíst na stránkách této drogové poradny v rubrice O drogách – Stimulační látky – Pervitin. Doufám, že Vám uvedené informace pomohou vztah k užívání pervitinu přehodnotit. Pokud byste potřebovala ještě něco vědět, klidně napište. Mějte se hezky.