POMOC
Endy
Dobrý den, dnes jsem zjistila, ze moje dobra kamaradka jiz rok snupe, chci se zeptat, jak postupovat a jak ji mohu nejlepe pomoci. Dekuji za odpoved.

Odpověděl: Uživatel Testovací
Dobrý den, Váš dotaz je poměrně stručný, tak zkusím napsat několik spíše obecných podnětů. Důležitým aspektem je motivace. To je taková hybná síla, která pomůže Vaší kamarádce v realizaci změny. Pokud žádnou motivaci nemá (chce dále brát drogy, aktuální situaci jí vyhovuje), tak pak se toho moc dělat nedá. Je možné s ní na motivaci pracovat - rozhovorem, podporou, atp. Jednodušší však je, když s ní takový rozhovor vede odborník, který je vyškolen v práci s uživateli drog. Vy ji můžete podpořit v tom, aby odbornou pomoc vyhledala a třeba ji i doprovodit do nějakého takového zařízení, kde by mohla s odborníkem hovořit (káčko, poradna, psycholog, psychiatr, atd.). Můžete ji také podpořit v tom, aby o problému mluvila s někým dalším (rodina, poradce ve škole). A myslete také na sebe, aby toto počínání nebylo pro Vás příliš vyčerpávající a ohrožující. Kdybyste potřebovala, tak se ještě doptejte.