podmínky umístění nezletilého v léčebném zařízení
lampard
dobrý den, zajímaly by mě podmínky umístění nezletilé osoby v léčebném zařízení. tj. stačí k tomu souhlas rodičů? jednoho rodiče? staršího, tj. zletilého sourozence? Nařízení lékaře? nebo k tomu být rozhodnutí soudu? děkuji za odpověď

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, odpověď na Váš dotaz jsem konzultavola s ošetřující lékařkou Dětského a dorostového detoxikačního centra http://www.nmskb.cz/oddeleni-detail/oddeleni-detail/detske-a-dorostove-detoxikacni-centrum-5/ Pravidla jsou rozdílná pro děti do 15 let věku a od 15 do 18 let. Do 15 let je možné hospitalizovat nezletilého na základě žádosti rodiče, aniž by s pobytem souhlasil sám nezletilý. Žádost podepisuje minimálně jeden z rodičů. Od 15. roku vyžaduje zařízení souhlas nezletilého. Výjimkou jsou pouze 2 situace a to: 1) nezletilý je hospitalizován na základě rozhodnutí lékaře, zpravidla ve stavu akutní intoxikace, příp. toxické psychózy. Rodič (alespoň jeden z rodičů, resp. zákonný zástupce) nezletilého je o hospitalizaci informován; 2) nezletilý je hospitalizován na základě rozhodnutí soudu. Návrh k takovému rozhodnutí může podat zákonný zástupce nezletilého, resp. rodič, či ústav. Nezletilý je po té rozhodnutím soudu na základě předběžného opatření umístěn do diagnostického ústavu, že kterého pak nastupuje na detox. Pobyt na Dětském a dorostovém detoxikačním centru je v zásadě dobrovolný. V ideálním případě nezletilý s nástupem do léčby souhlasí. Nesouhlasí-li s pobytem, zpravidla si nakonec najde cestu, jak z nemocnice utéct. V případě, že by Vám moje odpověď nestačila, nebo jste potřebovali přesnější inforamce, obraťte sepřímo na Dětské a dorostové detoxikační centrum, tel. 257 197 148, nebo 257 197 159. S pozdravem, Gabriela Koryntová.