anonymní
Dobrý den, ještě jednou píši :)... to, že sou stím spojena i jiná rizaka to vím, ikdyž v dnešním světě nerizikové není snad nic :D... fanoušek a občasný kuřak marihuany jsem a v občasném požívání nevidím problém :) a myslím si,že lepší je 2-3x týdně (1sklo-1kouření) kouřit marihuanu než 2-3krabičky cigaret denně :)..navíc jak říkal Macháček v Samotářích- podle mě lidi málo hulej, kdyby víc hulili tak si nebudou tak lhát, možná by se i přestali opuštět, hulení tady prostě nemá vybudovanou tradici (ikdyž to už neplatí podle průzkumů) :D

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Tak samozřejmě marihuana má rizika relativně menší než některé jiné drogy. Na druhou stranu, pokud už dojde k rozvoji nějakých psychických potíží v souvislosti s marihuanou, tak to může být dost závažné. Také je tu ten fakt, že marihuana patří mezi drogy zákonem nepovolené, z čehož plyne řada dalších rizik. Nebudeme tady asi polemizovat, jestli jsou některé drogy (tabák) lepší nebo horší než jiné (marihuana). Nutno říct, že v případě dlouhodobého užívání by bylo asi vykouřit tři krabičky cigaret denně pro organismus po fyzické stránce rizikovější než občasné kouření malého množství marihuany. Ale jak jsem psala výše, každá z látek má svá specifika a debaty o tom, co je horší nebo lepší, nemají moc smysl. Co se týče prevalence užívání marihuany v ČR, tak občané ČR jsou celkem příznivci konopných drog, dle posledních výzkumů (více můžete najít např. ve Výroční zprávě o stavu ve věcech drog v ČR vydávané Národním monitorovacím střediskem pro drogy a drogové závislosti, viz rubrika publikace na www.drogy-info.cz). A dovoluji si nesouhlasit s tím, že by kouření marihuany mělo tak pozitivní vliv na mezilidské vztahy, aby si lidé navzájem nelhali a neopouštěli se... to asi s marihuanou ani jinými látkami nemá moc společného. :)