860100-tramal-
andie
Zdravím, psala jsem Vám včera a mám ještě menší dotazy.Od pondělího odpoledne jsem tramal neměla a stále nemám, není mi sice OK ale můj minus... no...zajímaly by mě zdravotní dopady dlouhodobějšího užívání tramalu, a průběh abstinence-jako zdravotní stav...

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, Váš dotaz byl již odpovězen pod kodem č. 860100. P.S. k Vaší skryté poznámce : samozřejmně, že dlouhodobé užívání drog či zneužívání léčiv má dopad na zdravotní stav a to v celém rozsahu ( v případě užívání léků nepředepsaných lékařem to platí obzvlášť ). Na léku Tramal ( který je opiátového typu ) vzniká závislost, takže při vysazení léku následuje abstinenční syndrom ( bolení břicha a průjem jsou též jeho příznaky ). Samozřejmně můžete lék i naráz vysadit, ale předem upozorňuji - bude Vám hodně špatně. Je mnohem bezpečnější Vaši konkrétní situaci probrat s odborníkem a lék vysazovat postupně, pro organismus to nebude šok a předejdete případným komplikacím, které s abstinečním syndromem úzce souvisí. Více v předešlé odpovědi. Mějte se hezky a opravdu to ještě řádně zvažte. Jestli se zvládnete se připravit na přijímačky na medicínu, můžete přece začít studovat to, co Vás baví a láká více. Je Vám 21 let - máte na to ještě spoustu času. V první řadě bych ale doporučila, se nejdříve dát sama do pořádku a až po té se soustředit na další záležitosti. A hlavně se v budoucnu vyhnout všem podobným "pomůckám" jak se cítit lépe, protože sama teď vitíte, že to zase tak skvělé není. M.K.