E-L-I-S
DOBRY DEN...UZ JSOU TO TAK 3 ROKY,CO JSEM ZACALA SNUPAT PERVITIN.TENKRAT MI BYLO 16 LET.TAKZE SI DOVEDETE PREDSTAVIT,JAKEJ BORDEL JSEM Z TOHO MELA V HLAVE.NASTESTI NA TO VCAS PRISLI MOJI RODICE A DONUTILI ME CHODIT K PSYCHOLOGOVI,KTEREJ MI TEN BORDEL, TAK NAK NA PUL ROKU, POMOHL ZAMEST.JAKMILE JSM TAM PRESTALA DOCHAZET,ZACALA SEM ZNOVA.ASI TAK NA 2-3 MESICE.PAK SEM ZASE NA PAR MESICU PRESTALA..A ZASE ZACALA..TREBA SEM SI PO DLOUHY DOBE DALA 1-2..ZNATE TO..NO ZKRATKA NEJDELE JSEM TO VYDRZELA TAK 5 MESICU. PSYCHOLOG MI TENKRAT REKL AT BERU TREZALKU,ZE MI TO POMUZE..PAC SEM MELA NEUSTALE NAKY DEPKY.NEBO SPIS MAM.PORAD NECO HROTIM..RESIM..DELAM Z KOMARA VELBLOUDA AT JDE O COKOLIV.STACI SE NA ME SPATNE PODIVAT.OBCAS MIVAM POCIT,ZE JSOU VSICHNI PROTI ME,ZE ME KAZDEJ POZORUJE.TO MAM TAK NAK OD SAMYHO ZACATKU,CO JSEM ZACALA SNUPAT.A I KDYZ NIC NEBERU,STEJNE TEN POCIT MAM.KOLIKRAT NEMAM VUBEC CHUT S KYMKOLIV KOMUNIKOVAT.ZALEZU DO POSTELE A VYLEZU Z NI JEN KDYZ NA ME TREBA MAMA NALEHA,AT JDU NECO DELAT.OBCAS KDYZ SE VRACIM DOMU ZE SKOLY,RADSI OBEJDU CELE MESTO,NEZ ABYCH NEKOHO POTKALA A MUSELA S NIM MLUVIT.HLAVNE MAM POCIT,ZE SEM UPLNE K NICEMU.. A TAKY MAM POCIT,ZE SE TO SE MNOU POTAHNE NA VEKY VEKU..ZE JE TO NEUSTALE TOCICI SE KOLOTOC.TED UZ SEM PEKNE DLOUHO NIC NEMELA,ANI NEMAM CHUTE,SPIS SEM Z TOHO ZNECHUCENA..PRESTALA SEM KOURIT TRAVU,NEDELA MI TO NA PSYCHYKU DOBRE.JSEM PORAD STRASNE PARANOIDNI.JE JAKO FAKT,ZE DOCELA POPIJIM.OBCAS KDYZ ME CHYTNE NAKA TA SCHYZA,NEBO SPATNA NALADA..DOSTANU CHUT SI DAT ASPON PANAKA.DAM SI KLIDNE I SAMA.HLAVNE ZE SI DAM.ASI JE TO PRO ME MOZNA NAHRAZKA TOHO SVINSTVA CO?JA MAM PROSTE STRASNOU NECHUT COKOLIV DELAT.OBCAS MAM JAKESI ZABLESKY,ZE SE PROSTE Z TOHO ZADKU ZVEDNU,ALE JE TO VAZNE JEN CHVILKOVY.MAM POCIT,ZE SE NAJEDNOU NEUMIM SPRAVNE ROZHODOVAT,KDYZ JDE O NEJAKOU DULEZITOU VEC.TREBA O VEJSKU..MAM STRACH UDELAT JAKEJ KOLIV KROK V MYM ZIVOTE.PROSTE SE ZE ME STAL PECIVAL,CO SEDI DOMA NA ZADKU,S NIKYM SE NEBAVI..AKORAT S MYM PRITELEM TEDA.SKORO NIKAM JINAM NEZ ZA NIM NECHODIM VE SVYM VOLNYM CASE.OBCAS NA BRIGADU ZA BAR..TAM SAMOZREJME PIJU ZE JO..UZ SE PROSTE NEUMIM JEN TAK RADOVAT.S PRITELEM SE PORAD HADAM.DYCKY SI NAJDU NAKEJ DUVOD K ROZPOUTANI HADKY..I KDYZ PROSTE NIC SPATNYHO NEDELA.JA SEM PROSTE NAKA ZAKOMPLEXOVAMNA NEBO CO..A TAK KOLEM SEBE KOPU NOHAMA.JA SE BOJIM,ZE SE NA ME TAKHLE KAZDEJ VYBODNE.PROSTE SI NEKDY PRIPADAM JAKO MAGOR.ZE SEM PROSTE STRASNE ZLA ANIZ BYCH SAKRA MELA PORADNEJ DUVOD!JE TO PORAD Z TECH DEBILNICH DROG?KDYZ SE DOHADUJU S MAMOU,BYVAM HISTERICKA,NEUMIM SE KONTROLOVAT.JE TREBA MOZNY,ZE MI TO NEJAK UBLIZILO A TY PSYCHICKY STAVY JSOU Z TOHO?MYSLIM JAKO NAKY TRVALY NASLEDKY CO SE TYKAJI POSKOZENI PSYCHYKY..SNAD MI ROZUMITE.PRAVE PREMYSLIM,JESTLI BYCH SI NEMELA ZAJIT K NAKYMU DOKTOROVI..TAK BYCH RADA VEDELA VAS NAZOR.MYSLITE,ZE MAM VYHLEDAT NEJAKOU POMOC,NEBO SE TO TREBA CASEM SROVNA?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, to jak popisujete své nepříjemné stavy, které jste začala vnímat po konzumaci drog ( paranoidní pocity, nechuť cokoli dělat, konfliktní jednání atd.), bývá bohužel dosti časté. Tím, že jste trvalou abstinenci neudržela a k užívání drog (alkoholu) jste se průběžně vracela, se tyto stavy mohly prohlubovat. Sama jste uváděla, že jste již navštěvovala psychologa a dařilo se Vám jak abstinovat, tak psychické obtíže zmírnit. Proto bych Vám asi doporučila být v odborné péči specialisty, který se touto problematikou zabývá, dlouhodoběji, dokud Vaše obtíže zcela neodezní. Z toho, jak své psychické obtíže popisujete, mě napadá, jestli netrpíte mimo paranoidních a úzkostných stavů také depresivní poruchou. Ta se dá vhodně zvolenou medikací a psychoterapií poměrně úspěšně zaléčit. Bohužel se takové problémy, co řešíte, po internetu zvládnout nedají. Proto by bylo dobré objednat se k psychologovi, ke kterému jste již docházela a pohovořit s ním o tom, že Vaše potíže setrvávají, dohodnout si pravidelné konzulace a ty dodržovat, eventuelně s ním zkonzultovat i návštěvu lékaře-psychiatra. Dle toho, co uvádíte, je oborná pomoc a podpora jistě zapotřebí. Kdybyste měla zájem o kontakt na jiné odborné zařízení, kam byste se mohla obrátit, popřípadě na nějakého psychiatra, napište odkud pocházíte a já se budu snažit Vám doporučit odborníka v místě Vašeho bydliště. Asi bych s tím na vašem místě příliš neotálela, vyhledání odborné pomoci není žádná ostuda, naopak. Zjevně se ve svém životě moc spokojená necítíte a alkoholem ani drogama se to nevylepší. Hodně štěstí a držte se. M.K.