jak dlouho je pervitin v krvi
lili
Dobrý den, nějak se mi nedaří najít informaci o tom, jak dlouho se dá detekovat užití pervitinu v moči. Jedná se o mého přítele. Přišla jsem mu na občasné užívání této látky a souhlasil s tím že si testy bude dělat kdykoli řeknu. já drogy nikdy nebrala a u svého partnera je tolerovat nechci. Nějaké testy jsem si už i sehnala, ale nevím jak výsledek zhodnotit. Jestli musím test dělat každý den,týden nebo měsíc, abych ho nedělala zbytečně. Mám test který detekuje 1000ng/ml. Popřípadě, jestli mi můžete poradit jaký test použít. Mockrát děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den, k testování můžete použít testy, které jsou běžně k dostání ve všech lékárnách, jak test správně použít Vám v lékarně určitě poradí. Ptáte se jak často testy provádět. Uvádíte, že Váš partner je příležitostný uživatel pervitinu, myslím že v tomto případě by provedení testu po 5ti dnech mohlo být dostačující. Detekce z moči u pervitinu je 3-21 dní, závisí ale na intenzitě předešlého užívání, při občasném užití této látky se testy negativizují cca do týdne. Detekce z krve je 1-3 dny. Napadá mě k tomu ale, že když Váš parner ochotně souhlasil, že ho budete pravidelně testovat a sama uvádíte, že je toto pro Vás oba velmi nepříjemné ( což chápu ), jestli by spíše v tomto případě nestálo za zamyšlenou snažit se Vašeho přítele motivovat k náštěvě odborníka, který se závislostmi na drogách zabývá. To je ale určitě nesnadný úkol. Proto bych vám ráda doporučila, abyste se zašla osobně poradit do Poradny pro rodiče, patnery a osoby blízké. Tam je možné Vaši současnou a pro Vás zcela nelehkou situaci probrat a poradit se, jak dále postupovat. Může nastat moment, že Vy budete patnera testovat, testy budou pozitivní, a co pak dál ? Stejně tak, když budete provádět testování a testy budou negativní, může to mít nedobrý dopad na Váš vztah a důvěru mezi Vámi. Obě tyto varianty s sebou nesou nějaká rizika. Mohou nastat situace, kdy si třeba nebudete vědět rady, proto by bylo dobré Poradnu navštívit a na možnou situaci se lépe připravit. Tato Poradna sídlí v prostorách kavárny Cafe Therapy ( v zadní části ), Školská 30, Praha 1, email : ctrnacta@sananim.cz, je nutné se předem telefonicky objednat a domluvit si termín konzultace tel: 284 824 234, 739-268 527 ( Mgr. Čtrnáctá Štěpánka ). Provozní doba poradny je od 9.00 do 19.00hod. pondělí až pátek. Nemusíte se ničeho obávat, všechny služby v této poradně jsou zdarma a můžete je využít zcela anonymně. V případě, že nejste z Prahy nebo pro Vás Praha není dostupná, napište odkud pocházíte a my se pokusíme Vám doporučit jiné vhodné odborné zařízení v místě Vašeho bydliště. Přeji hodně štěstí.