xxx
Dobry den.Zhruba od 15 let kouřim trávu v 17 se ktomu pridal pervitin az do ted 21 nevim co to je mivam strach ze nekdo chce abych umrel je to schiza nebo realita.co mam delat sou to sileny stavy bezmoc strach uzkost des.uz dva mesice neberu a MYSLIM ze uz to nikdy nechci co mam delat byl jsem i pred sananimem v holesovicich ale nakonec sem tam nevesel mel sem z toho strach co me tam ceka.jak by to tam probihalo?mel sem tam jit?prosim poradte mi

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pocity a stavy, které prožíváte, s největší pravděpodobností souvisí s dlouhodobým užíváním pervitinu. Pocit pronásledování, strach, úzkost. Obvykle tyhle stavy samy spontánně zmizí po vysazení pervitinu, v průběhu několika dní až týdnů. Pokud neberete dva měsíce a je to stále stejné, případně se to horší, tak je to určitě na vyhledání odborné pomoci. Každopádně doporučuju vyhnout se kromě pervitinu, který ten stav bude jen zhoršovat, také dalším drogám včetně marihuany, která to může také prohloubit, a alkoholu. SANANIM má na Praze 7 dvě střediska, Kontaktní centrum ("káčko", ul Osadní) a Denní stacionář (ul Janovského). Nevím, kde přesně jste byl, zda jste byl s někým z pracovníků domluvený na schůzce nebo ne. Jinak "káčko" nabízí výměnu injekčních stříkaček, zdravotní ošetření, poradenství pro lidi, co mají problémy s drogami i jejich blízké, poradenství před nástupem do léčby a zprostředkování léčby ze závislosti, případně zrpostředkování jiné zdravotní, sociálně-právní pomoci... Denní stacionář nabízí ambulantní léčebný program včetně možnosti individuálních konzultací a tzv. motivační skupiny, aniž by člověk nutně musel vstoupit do jejich strukturovaného léčebného programu. Více info najdete na www.sananim.cz. Předpokládám, že jste asi chtěl vyhledat spíše kontaktní centrum, kam lze přijít bez objednání a anonymně. Pokud byste tam šel, tak byste nalezl tzv. kontaktní místnost určenou pro klienty a za ní kancelář kolegů, po pravé straně další prostory káčka. V kontaktní místnosti můžete jen tak posedět. Vždycky je tam i někdo z pracovníků, tak pokud chcete, tak ho můžete oslovit a domluvit si s ním individuální konzultaci, kdy na Vás pak bude mít hodinu čas o samotě a budete moct probrat, co potřebujete. Případně tam můžete rovnou zavolat a domluvit si konzultaci předem a pak tam jen dorazit na smluvenou schůzku. Také Vám ale mohu doporučit jiné kontakty, např. na ambulantní léčebná/psychiatrická zařízení, kde by Vám jistě pomohli také. Je také možné, že by Vám návštěvu psychiatrické péče doporučili i kolegové z kontaktního centra, pokud se budete nadále potýkat s těmi stavy, které popisujete, přestože nebudete užívat pervitin. Někdy je jedinou cestou (aspoň dočasné) nasazení medikace, aby se to dalo do pořádku. Nemusíte se obávat, že by se informace o Vaší návštěvě káčka nebo odborného lékaře dostaly někam, kam nemají, že by Vám kolegové nebyli ochotní pomoct nebo by se k vám někdo choval nepřívětivě. Myslím, že byste ale skutečně měl někam vyrazit, níže posílám kontakty, kam by bylo v Praze možné se obrátit. Praha 7, Kontaktní centrum o. s. SANANIM Osadní 2, Praha 7, 170 00 telefon: 283 872 186 Tomáš Vejrych http://www.sananim.cz Praha 7, Denní stacionář o. s. SANANIM Janovského 26, Praha 7, 170 00 telefon: 220 803 130 PhDr. Ilona Preslová http://www.sananim.cz jiné ambulantní zařízení, kam se lze vypravit je také Praha 6, Prev-Centrum o.s., Centrum poradenství pro mládež a rodiny Ambulantní program Meziškolská 1120/2, Praha 6, 160 00 telefon: 233 355 459 Mgr. Ondřej Počarovský http://www.prevcentrum.cz nebo ambulantní psychiatrická ordinace zaměřená na závislosti Praha 6, Ordinace pro návykové choroby Pod Marjánkou 12, Praha 6, 160 00 telefon: 233 351 603 MUDr. Drahomíra Syrovátková Praha 10, Ordinace psychiatrie pro závislosti Starostrašnická 53, Praha 10, 100 00 telefon: 274 812 594 MUDr. Eva Nováková raha 7, Ordinace psychiatrie pro závislosti Štrossmayerovo náměsdtí, Praha 7, 170 00 telefon: 220 190 667 MUDr. Helena Malá, CSc. Praha 9, Ordinace pro prevenci a léčbu závislostí Prosecká poliklinika, Lovosická 40/440 (1. patro), Praha 9, 190 00 telefon: 266 010 321 MUDr. Jiří Kromholz