odvykání na neurolu
hanos
Dobrý den, dva roky jsem brala neurol 0,5, 1x denně. Vůbec jsem bez něho nemohla fungovat. nyní jsem řekla dost, a začala jsem postupně ubírat dávky. Někdy si vezmu čtvrtku, někdy půlku a pár dní nic. Ale začal mě píchat žlučník, pálit žáha - myslíte, že je to něco jako abstinenční příznaky?? Děkuji za odpověd, Hanka

Odpověděl:
Dobrý den, nedomnívám se, že by se u vás mělo jednat o abstinenční příznaky jako takové. Vysazení benzodiazepinů, kam neurol patří, se projevuje spíše bolestmi hlavy, nespavostí, nervozitou, úzkostmi ap. Je však možné, že se u vás projevují psychosomatické obtíže, které byly při užívání neurolu potlačeny. Pokud problémy v nejbližší době nevymizí, doporučila bych vyšetření internistou a na základě výsledku konzultovat léčbu s ním. V případě, že zjistí, že jste fyzicky vpořádku a vaše zdravotní potíže mohou mít souvislost s psychikou, je možné je řešit jak úpravou životosprávy tak i medikací, která je z dlouhodobého hlediska méně riziková než jsou benzodiazepiny.