toluen
o444
dobrý den, s kamarádkou sme si vzali toluen..čuchali sme..a když už to berem denně,tak jak to do sebe ihalujem,uplně cejtíme jak nám to rozežírá sliznici v krku..je to možné po tom? a co se pak může stát? děkuji moc

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Organická rozpouštědla, mezi něž toluen patří, jsou jedny z nejnebezpečnějších drog a způsobují nejvážnější a zpravidla nevratná poškození. Proč k tomu dochází, je patrné z názvu (rozpouští organické látky včetně tělesných tkání). To, že cítíte, že Vám to rozleptává sliznici, je právě ten efekt. Bohužel se nejedná jen o sliznice, ale i o vnitřní orgány a nevratná poškození mozku, což znamená i snížení rozumových schopností... (viz níže okopírovaná část textu z našeho webu z rubriky o těkavých látkách). Myslím, že se vystavujete obrovskému riziku. Zvažte, zda Vám to za to stojí. Kdyžtak ještě napište. "Organická rozpouštědla jsou z hlediska užívání, resp. zneužívání velmi nebezpečné látky. Jejich nebezpečí spočívá v tom, že při intoxikaci těmito látkami je poměrně těžké odhadnout dávku, hlavně vzhledem ke způsobu užívání (inhalace z napuštěného hadru, nebo igelitového sáčku). Také poškození vnitřních orgánů je značné, nejvážnější je ale poškození mozku. Velice často dochází k nevratným změnám, vážnému poškození neuronů a úbytku intelektu. Abstinence sice stav stabilizuje a mírně vylepší, ale značná část poškození zůstává. Užívání organických rozpouštědel je naštěstí méně časté, než užívání jiných tvrdých drog."