zvedavost
Viki
Dobry vecir!Moc vam dekuji za odpoved.Jsem z Ceskeho Brodu a ted mam prechodne bydliste na Praze 3 a je mi 19let!Ale myslim ze ta adresa Vam bude zbytecna.nebod ja do JAKEKOLIV poradny omitam jit!Nebod uz nikomu neduveruji a mam strach!A nejsem zrovna nejak zvlast komukativni,a kazde slovo zeme pacit tak to by byla blbost.Tak jestli bych Vas mohla poprosit o jine reseni!Pokud teda nejaki je.Vazne bych jse se svima problemy vyporadat jinak nez drogamy!Zacina me to vice mene nicit.Predem dekuji.A prosim vasi odpoved co nejdriv.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Omlouvám se za pozdní odpověď, ale po více než týdnu jsem na internetu až nyní. Víte, takto přes internet si nejsem jistá, zda se nám může podařit Vám s problémem pomoci, zvlášť pokud je v tom velká řada faktorů (drogy, vztahy v rodině, s partnerem, zdravotní problémy...). Chápu, že máte obavy a nechcete se vypravit za někým z odborníků osobně, myslím, že každý, kdo se dostal do potíží, váhá, zda by měl využít nějakou odbornou pomoc, nedokáže si moc představit, co mu může odborník nabídnout, jak bude setkání vypadat. Můžete se zkusit s problémy vypořádat svépomocí, pokusit se přestat užívat drogy, nastavit si jiný životní režim, ale vzhledem k tomu, jak jste již v předchozích dotazech svoji situaci popisovala, nejsem si jistá, zda to je to nejlepší řešení, protože s tím bojujete zjevně už delší dobu a moc zvládat se to nedaří. S odbornou podporou máte totiž určitě větší šanci na úspěch. Zkuste to ještě zvážit a nabídku odborné pomoci tak striktně neodmítat. Když to vezmu kolem a kolem, už jste i udělala první krok tím, že jste napsala do naší poradny a alespoň s částí potíží jste se byla schopná svěřit. To, že máte obavy, že máte problém důvěřovat lidem, že nejste příliš komunikativní, s tím by si měl zkušený kolega poradit a vyjít Vám vstříc. Jestliže teď býváte v Praze, mohla bych Vám doporučit někoho konkrétního, koho osobně znám a na koho byste se mohla obrátit. Ve Vašem případě by mi přišlo asi nejlepší zajít se poradit do ambulantního centra, které se jmenuje Denní stacionář (o. s. SANANIM), kde nabízejí individuální poradenství. Osobně znám dr. Ilonu Preslovou, Ondřeje Dočekala a dr. Veroniku Motyčkovou kteří v tomto zařízení pracují, kteří by se Vám jistě rádi věnovali. Když tam zavoláte, můžete si domluvit schůzku a nezávazně svoji situaci probrat, služby jsou bezplatné a jsou tam každý všední den. Zkuste to promyslet a kdyžtak znovu napište. Denní stacionář o. s. SANANIM Janovského 26 170 00 Praha 7 Telefon: +420 220 803 130, +420 220 800 041 Fax: +420 266 710 489 Email: stacionar@sananim.cz GSM: +420 605 212 175 www.sananim.cz